$
בארץ

"שופרסל דרשה מאיתנו הנחה של 10% על קפה רד מאג כדי להחזירו למגוון"

כך העיד המשנה למנכ"ל אסם, דודי מנביץ, בתביעת רשות ההגבלים נגד אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל. לדבריו, אסם סירבה להנחה הגורפת. עוד אמר: "מכירת מוצרים שלנו כלוס לידר פוגעת באמינות שלנו כחברה"

טל ליטמן 11:4005.05.11

"שופרסל דרשה מאיתנו הנחה כוללת של 10% על קפה רד מאג במהלך המו"מ להחזרת המוצר למגוון מוצרי החברה הנמכרים ברשת, אך אסם סירבה לכך". כך העיד הבוקר (ה') דודי מנביץ, המשנה למנכ"ל קבוצת אסם, בבית המשפט המחוזי בירושלים. מנביץ העיד במסגרת חקירתו הנגדית בפרשת התביעה של הרשות להגבלים

עסקיים כנגד אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, ואלי גידור, סמנכ"ל שופרסל.  כתב האישום הוגש לאחר לאחר שהרשת לא קיימה את התנאים שנקבעו לה במיזוג עם קלאבמרקט במטרה להפחית את התחרות בינה לבין מתחריה.

 

לשאלה האם סוכם שתינתן לכל תת רשת תינתן הנחה בהיקף מסוים, ענה מנביץ בחיוב. לדבריו, "סיכום שלי עם אלי גידור היה שההנחה תינתן עד סוף 2009. לאחר שנגמרה השנה היתה בקשה להמשיך את ההנחה גם בשנת 2010, ולמיטב זכרוני ההנחה ניתנה עד סוף אוגוסט 2010".

 

במהלך החקירה נשאל מנביץ גם לגבי הסדרנות העצמית אליה עברה שופרסל, וענה בשלילה לשאלה האם הוא נכח בישיבה של הנהלת אסם והנהלת שופרסל, שבה נאמר ע"י אחד אנשי אסם לאנשי שופרסל, כי "סדרנות של שופרסל תהיה על גופתי המתה".

 

עוד אמר מנביץ בחקירתו, כי "אנחנו מוציאים לשוק הרבה מוצרים שהם מהדורות זמניות, מהדורות מיוחדות, ובהתאם מוצאים מוצרים מהמגוון. אנחנו מוצאים מוצרים מהמגוון בעצמנו, או בשיתוף פעולה עם הרשתות, זהו אינטרס שלנו להוציא מוצרים שאינם מצדיקים את עצמם".

 

מנביץ גם נשאל לגבי הסכסוך שהיה לפני כשנה בין אסם לבין חצי חינם, שבמהלכו הוסרו מהמדפים מוצרי אסם. הוא הודה כי הם לא קיבלו כל הודעה על המהלך, וכי המו"מ עם רשת השיווק נוהל באמצעות צד שלישי ועם גזי קפלן, מנכ"ל אסם.  לדברי מנביץ', "עיקר המחלוקת היתה דרישת חצי חינם שאנחנו נשלם עבור השילוטים שאנחנו מפרסמים בחצי חינם – ואנחנו סירבנו לכך". עוד ציין, כי אסם לא ביקשה לכנס ישיבת איגוד של ענף המזון בגין המחלוקת.

 

מנביץ נשאל גם אם מכירת מוצרי לוס לידר (מוצרים שנמכרים במחירי הפסד כדי למשוך צרכנים) פוגעת באסם. הוא השיב כי הדבר יוצר לחץ של ספקים, ופוגע באמינות שלנו כחברה בזה שלקוחות קמעונאים מוכרים מוצרים שלנו במחירי הפסד. הקמעונאים האחרים מטילים עלינו את האשמה למחירים הזולים, ללא הצדקה.

 

האם נטען במשא ומתן בין רשתות קמעונאיות לבין אסם כי המחירים של אסם הם מחירים גבוהים לעומת מוצרים מקבילים בשוק? נשאל לאחר מכן מנביץ, ותשובתו היתה: "אני לא יודע על אילו מוצרים מקבילים מדובר. אני כן יכול להגיד שהמוצרים של אסם הינם מוצרים מובילים בתחום, טובים ונמכרים לרשתות במחירים סבירים".

 

מנביץ אמר עוד, כי "האמירה של אלי גידור לפיה שופרסל תמכור את קטשופ אסם במחיר נמוך ממגה הדאיגה אותי במידה מסוימת, אבל הנחתי שאמירתו נאמרה ממקום אמוציונלי. צריך לזכור שבאותה העת היינו בסיטואציה מיוחדת, השקתה של רשת מגה בול לשוק. מדובר היה במבצע לחנוכה, והנחתי שהמצב עם שופרסל יתאזן תוך זמן קצר".

 

  הרשות להגבלים עסקיים מיוצגת בדיון על ידי עו"ד תומר דגני, אפי רוזנהויז מיוצג על ידי עוה"ד צבי אגמון ואורי פורת ממשרד צבי אגמון, ואלי גידור מיוצג על ידי עוה"ד נתי שמחוני ונגה ממן ממשרד שמחוני אדרת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x