$
בארץ

תקלה נוספת ברשת של בזק התרחשה בתחילת השבוע

משרד התקשורת קיבל מהחברה דיווח מאוחר על התקלה, ויבקש הסברים נוספים. בזק: איננו מחויבים לדווח על תקלות מינוריות שכאלו

גילעד נס 17:31 01.03.11

 

כחודש לאחר התקלה שהשביתה את שירותי הטלפוניה שלה במשך מספר שעות, חוותה בזק תקלה נוספת ברשתה. בלילה שבין שבת לראשון ביצעו מהנדסי החברה שידרוג באחד מהמתגים ברשת ה-NGN, וככל הנראה השידרוג כשל וגרם להפסקת שירותי הטלפוניה בחלק מהרשת במשך כשעתיים וחצי. עובדי החברה שיחזרו את גרסת התוכנה שקדמה לשידרוג, והחל משעה 5 בבוקר לערך הסתיים האירוע. במהלך האירוע, לטענת בזק, לא התקבלו פניות של לקוחות שחשו כי אירעה תקלה.

 

בזק לא דיווחה על האירוע למשרד התקשורת בזמן שהתרחש, ולטענת גורמים בחברה על פי הגדרות רשיונה, אירוע שכזה אינו נופל במסגרת האירועים שהיא מחוייבת לדווח עליהם למשרד, כיוון שאירע לזמן קצר יחסית, בשעות שאינן שעות פעילות מלאות, והשפעתו היתה מינימלית על לקוחותיה. עם זאת, במיוחד בהתחשב בקרבת האירוע הנוכחי לתקלה הגדולה יותר שהתרחשה ברשתה של החברה לפני כחודש, נראה כי במשרד התקשורת מתייחסים בחומרה רבה יותר לאי הדיווח, אף שכאמור ייתכן שבזק לא היתה מחוייבת להעביר דיווח שכזה. במשרד צפויים לדרוש מבזק בימים הקרובים הסברים ממצים אודות האירוע.

 

מבזק נמסר בתגובה כי "בעקבות שדרוג ברשת בזק בשעות הלילה, התרחשה פגיעה בשיחות שהיא ספיח ישיר של השדרוג, וטופלה במהירות ובאופן מלא. שדרוג הרשת הינו חלק מהרחבת השירותים המתקדמים שמציעה בזק, וכתוצאה מהגידול בכמות הלקוחות המחוברים לשירותים אלו. עבודות יזומות מבוצעות ברמה יום יומית והן מתואמות בכוונה לשעות הלילה, בזמן שהפעילות על הרשתות זניחה".

 

התקלה הקודמת: באג בתוכנה

 

בתקלה שאירעה לפני כחודש, ועל פי גרסת בזק התרחשה כתוצאה מבאג בתוכנת הניהול של אחד המתגים ברשת, נמנע מלקוחות החברה להוציא ולקבל שיחות במשך כחמש שעות. התקלה גרמה להד רב בציבור, גם עקב הסתמכות שירותים רבים על רשתה של בזק, בהם מגן דוד אדום וחברת החשמל. החברה העניקה לכלל לקוחותיה פיצוי בדמות שבוע שיחות מקווי בזק לטלפונים סלולריים, אך במקביל הוגשו כנגדה מספר תביעות יצוגיות בסכומים גבוהים, בהן נטען כי לבתי עסק רבים נגרם נזק מהותי כתוצאה מהניתוק מרשת הטלפוניה.

 

כזכור, ברשת סלקום התרחשה בחודש דצמבר תקלה חמורה, שסיבתה המדוייקת עדיין נחקרת, וזו גרמה לחוסר תקשורת עם לקוחות רבים של החברה. גם סלקום פיצתה את לקוחותיה, וגם היא מתמודדת כיום עם תביעות יצוגיות שהוגשו כנגדה בגין האירוע.

x