$
דעות

קופון אחד פחות מדי

מייסדי גרופר עשו עבודה טובה באימוץ המודל העסקי של גרופון. אולי כדאי היה לאמץ גם את הנוהג לשמור על עצמאות

אסף גלעד 10:0412.01.11

רבים תוהים על הסכום הגבוה ששילמה גרופון האמריקאית על רכישת האתר הישראלי גרופר, שהוקם על ידי שלושה צעירים - ללא עזרה מההורים, ללא קרנות הון סיכון, ללא כל השקעה חיצונית, וללא קניין רוחני משלהם. רבים גם הרימו גבה על האקזיט המהיר של חברה שנרכשת לא יותר מתשעה חודשים מאז

היווסדה, ולמעשה פחות מחצי שנה מאז שנרשמה ברשם החברות.

 

אלא שגרופון, שרק שלשום גייסה 950 מיליון דולר, הוציאה לא יותר מ־15 מיליון דולר על רכישת חברה שמגלגלת כיום 10-7 מיליון דולר, על פי ההערכה.. גרופר היא לא רק השחקנית הוותיקה בישראל בתחום הקניות הקבוצתיות, אלא גם מובילת השוק במונחי מכירות: עד היום מכרה 150 אלף קופונים. וזו רק ההתחלה: אם בשנתו הראשונה גלגל שוק הקופונים הישראלי 100 מיליון שקל, דמיינו לעצמכם כיצד ייראה בסוף השנה הבאה. גרופון, אם מישהו חשש, אינה פראיירית. בשבילה זו עסקה מצוינת.

 

ברם, לא בטוח שזהו המחיר הטוב ביותר שיכלו לדרוש שלושת המייסדים. גרופון עצמה דחתה, על פי דיווחים, הצעת רכש מגוגל. המייסדים הישראלים יכלו לאמץ גם את הנוהג הזה ולהמתין עוד קצת, בשביל לקבל מעט יותר.

 

כך או כך, העסקה היא בשורה משמחת לשלושת הצעירים - ופחות לשחקניות האחרות בענף. בישראל פעילים היום 18 אתרים קופונים נוספים, שקמו כולם מאז הקיץ האחרון, והתעשייה כולה מתחילה להידמות לבועה. גרופון, הכח החדש שמאחורי גרופר, לא רק תעשיר את המייסדים, אלא תהפוך את האתר למכונת קופונים משומנת, בעלת מותג עולמי, ובעיקר תנגוס במתחרות.

 

סימנים ראשונים לכך אפשר לראות בשטח: הראשונה להכיר את נחת זרועה של גרופר היתה באליגם: לפני כמה שבועות גרופון שילמה לגוגל הון בעבור רכישת מילת החיפוש של "באליגם". היום, כאשר מחפשים אותה, מקבלים פרסומת לגרופון.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x