$
התעשייה

פרסום ראשון: גרופון נכנסת לישראל - רוכשת את גרופר ב-15 מיליון דולר

ענקית הקניות הקבוצתיות, שהודיעה אמש על השלמת גיוס של קרוב למיליארד דולר, תקנה את החברה הישראלית - שהוקמה לפני פחות משנה בהשקעה של עשרות אלפי שקלים בלבד. מייסדי גרופר ירוויחו כ-4 מיליון דולר כל אחד

אסף גלעד 12:1711.01.11

ענקית הקניות הקבוצתיות גרופון נכנסת לישראל ורוכשת את אתר הקופונים המקומי גרופר. היקף הרכישה צפוי לעמוד על כ-15 מיליון דולר, החזר מרשים במיוחד על השקעה של כמה עשרות אלפי שקלים מצדם של שלושת מייסדי גרופר: דורי היללי, דותן סתיו ויובל קרזבסקי. השלושה יקבלו כ-4 מיליון דולר כל אחד. עידו פולק, מנכ"ל חטיבת הניו מדיה של קבוצת ההחזקות RGE, עשוי לקבל 1-2 מיליון דולר.

 

גרופר הישראלית נוסדה בחודש מרץ 2010 - לפני פחות משנה, ונרשמה ברשם החברות רק בחודש יולי האחרון. בתקופה הזו היא הפכה לחברה הגדולה בישראל בתחום, ומכרה יותר מ-150 אלף קופונים. מחזור ההכנסות השנתי שלה עומד על למעלה מ-2 מיליון שקל. גרופר פועלת ממושב בצרה שבשרון, ועל פי רשם החברות, אין לה משקיעים חיצוניים, פרט לעידו פולק.

 

בגרופר, שתשנה את שמה ל"גרופון ישראל", הביעו סיפוק מהרכישה: "אנו שמחים ונרגשים שחברת גרופון העולמית, הנחשבת לאחד המפרסמים הגדולים בגוגל, בחרה בנו. כשותפה האסטרטגי. גרופון מאמינה בישראל ורואה בו שוק אמיתי עם פוטנציאל התרחבות", מסר המנכ"ל, דורי הללי.

 

יובל קרזבסקי, אחד ממייסדי גרופר, אמר בשבוע שעבר ל"כלכליסט" כי הקים את החברה בהשראת גרופון האמריקאית. "החלטתי שזה מודל מעניין, ורציתי לגייר אותו כי חשבתי שהוא יעבוד טוב", אמר. "בדצמבר 2009 שכנעתי את דורי ואת ודותן להצטרף, במרץ כבר היינו באוויר עם העסקה הראשונה, ומשם התגלגלנו".  

 

בעקבות גרופר החלו לפעול בארץ אתרי קופונים רבים נוספים: כיום יש 19 אתרים פעילים בתחום, בהן באליגם, דיל היום, יממה, ומיזמי קופונים בתוך אתרים קיימים כגון Ynet, וואלה ומאקו.

 

בשבועות האחרונים הופיעו פרסומות רבות בעברית המפנות את הגולשים לעמוד השייך לגרופון, ומציעות הנחות שונות. גולשים שנכנסו לאתר גילו בו הודעה בעברית שמזמינה אותם להירשם לשירות.

 

מייסדי גרופר (מימין): יובל קרזבסקי, דורי היללי ודותן סיון. רווח של מיליונים על השקעה של עשרות אלפים מייסדי גרופר (מימין): יובל קרזבסקי, דורי היללי ודותן סיון. רווח של מיליונים על השקעה של עשרות אלפים צילום: עמית שעל

 

גרופון - החברה שנהפכה למותג אינטרנט ענק תוך שנתיים

 

גרופון (Groupon) נחשבת כיום לחברת הקופונים המקוונים הגדולה בעולם, ולאחד המותגים הנחשקים בעולם האינטרנט. רק אתמול (ב') הודיעה רשמית על השלמת סבב גיוס הון נרחב בהיקף של 950 מיליון דולר, לפי הערכת שווי של 4.75 מיליארד דולר.

 

לפי הדיווחים, היא דחתה הצעת רכש בת 6 מיליארד דולר מגוגל לפני מספר שבועות. גרופון הצהירה שהגיוסים ישמשו אותה להתרחבות הנוכחות הבינלאומית שלה, התרחבות שאת ניצניה ניתן לראות בין היתר בעסקה הישראלית היום. לגרופון האמריקאי 35 מיליון מנויים.

 

החברה הוקמה לפני שנתיים על ידי היזם אנדרו מייסון, ומציעה שוברים מקוונים המעניקים הנחות שנעות בין 50% לבין 70% על מגוון של שירותים, כגון ארוחה במסעדה, טיפולי ספא, לינה בבתי מלון ואפילו טיפולים אסתטיים על בסיס מיקום גיאוגרפי. עם זאת, מרבית הקופונים משמשים לרכישת שירותים ולא לרכישת מוצרים כגון מחשבים, רהיטים או טלפונים סלולריים. לאחרונה אף הציע אדם נישואים לחברתו באמצעות האתר.

 

ביצוע העסקה תלוי במספר מינימלי של נרשמים במסגרת זמן קצובה, בדרך כלל במשך יממה. גרופר הישראלית פועלת באופן דומה, ובדף הבית שלה ניתן למצוא, למשל, טיפול ניקוי שיניים בהנחה של 62% על המחיר המקורי, 260 שקלים, עסקה לה נרשמו 109 איש בתוך יממה וחצי, כאשר ביצוע העסקה דרש מינימום של 30 נרשמים.

 

אחת מבעלי המניות העיקריים של גרופון היא קרן ההון סיכון באטרי, שאחד משותפיה הבולטים הוא סקוט טובין, יהודי ממוצא אמריקאי שעלה לישראל לפני כשנתיים, וכיום מאתר חברות ישראליות להשקעה. לבאטרי נוכחות נרחבת בישראל ובעבר פורסם שניסתה לרכוש את השליטה בריטליקס ובחלקים מקומברס.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x