שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

מאריכים את כביש 6 צפונה: קטע 7 אושר להפקדה

עלות הקמת המקטע, שאורכו כ-6 קילומטר, הינה כמיליארד שקל, והוא יחל מדרום מערב לאליקים, יעבור במנהרה כפולה באורך 1,700 מטר, ויעקוף את יקנעם. בחברת כביש חוצה ישראל צופים כי ניתן יהיה להתחיל בעבודות לקראת סוף השנה הנוכחית

ליאור גוטמן 17:2105.01.10

חברת כביש חוצה ישראל הודיעה היום (ג') שהמועצה הארצית לתכנון ולבניה אישרה להפקדה את קטע 7 בכביש חוצה ישראל. אורכו של הקטע כשישה קילומטרים, ועלות הקמתו נאמדת במיליארד שקל. הוא יחל מדרום מערב לאליקים, בשולי אזור התעשייה, יעבור במנהרה כפולה באורך של כ-1,700 מטר בשוליו הדרום

מזרחיים של הכרמל, ויעקוף את יקנעם ואזור התעשייה שלו.

 

לדברי חברת חוצה ישראל המקטע החדש יאפשר זרימה שוטפת של התנועה צפונה מהעיר. בנוסף, בהמשך למנהרה יוקם מחלף תל קשיש, אשר יפצל את התנועה להמשך כביש 6 צפונה עד שלומי ולצפון מזרח – לכיוון אצבע הגליל ("המזלג" ).

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", שר התחבורה ישראל כץ כבר קיבל אישור להשקעה של כשמונה וחצי מיליארד שקל בפיתוח כביש 6.

 

המשך התוואי המתוכנן של כביש חוצה ישראל, הוא למחלף העמקים ומשם במנהרת רכסים - באורך כ-1,600 מטר - ובמנהרת איבטין - באורך כ-400 מטר - לכיוון מחלף סומך והלאה עד אחיהוד, כברי ושלומי.

 

בחברת כביש חוצה ישראל צופים כי ניתן יהיה להתחיל בעבודות לקראת סוף השנה הנוכחית, זאת עם קבלת האישורים הסטטוטוריים, התכנוניים והתקציביים. העבודות יבוצעו על ידי זכיין או מתקציב המדינה, בדומה לעבודות שנעשו במקטעים 19 ו-20 בדרום הארץ.

 

הקטע החדש יביא לעלייה במחירי הנדל"ן

 

לדברי ארז כהן, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, קיימת משמעות נדל"נית מצטברת בפתיחתם של מקטעים 18 - שנפתח כבר - ו-7 - שייפתח במהלך 2010. "כביש 6 יהפוך בפועל לדרך אלטרנטיבית משמעותית להגעה מחיפה למרכז שלא דרך כביש 4 (הכביש הישן) או כביש 2 (כביש החוף). משמעות נוספת היא שישובי הלווין של חיפה - טבעון, רמת ישי, יקנעם ואפילו מנצרת עילית - ייהנו מפתיחת הקטע החדש, ועל פי הערכה ראשונית של הלשכה מחירי הנדל"ן בישובים אלו יעלו בשיעור של 3% עד 6%".

 

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי "חלקו הצפוני של כביש 6 (חוצה ישראל) מתוכנן להתפצל מהמחלף המתוכנן באזור תל קשיש לשתי זרועות. המשך שלוחות הכביש מהווה פגיעה אנושה בסביבה ובטבע. החברה להגנת הטבע, בשיתוף ארגונים מקומיים וארציים, פועלת במישור הציבורי והתכנוני לקידום חלופות לכביש, כגון שדרוג מערכת הכבישים הקיימת, שימנעו את הפגיעה הצפויה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x