$
רכב

בדיקת "כלכליסט" - חברות הליסינג: הנחות ענק על מכוניות משומשות

החברות קלטו בחודשים האחרונים אלפי מכוניות שהוחזרו לפני תום מועד החכירה בעקבות כניסתה הצפויה של שיטת חישוב שווי השימוש הליניארי. כעת הן מציעות את המכוניות המשומשות בהנחות של עשרות אחוזים

תומר הדר 06:5811.11.09

כניסתה הצפויה של שיטת חישוב שווי השימוש הליניארי לתוקף בינואר הקרוב גרמה לחברות רבות במשק לעודד את העובדים להחזיר את מכוניתם הצמודה לחברת הליסינג ולחדש את חוזה הליסינג לפני סוף השנה. זאת כדי ששווי השימוש של רכבם הצמוד יחושב לפי שיטת הקבוצות ולא לפי השיטה הליניארית.

 

חברות הליסינג, שקלטו בחודשים האחרונים אלפי מכוניות שהוחזרו לפני מועד תום חוזה החכירה, חייבות למכור את המכוניות שהצטברו במגרשיהן במהירות, כדי לגייס כסף למימון רכישת המכוניות עבור העובדים שחפצים בחוזה ליסינג חדש לפני תום השנה. כתוצאה מכך הכריזו חברות הליסינג בשבועות האחרונים על שלל מבצעים, ששיעורי ההנחות המוצעים בהם מגיעים לעשרות אחוזים משווי הרכב הנמכר - הרבה מעל ההנחות המקובלות בענף.

 

בחברת הליסינג וההשכרה הרץ נותנים הנחה של 20 אלף שקל על כמה דגמי מכוניות בנות שנתיים, שהוחזרו לאחרונה על ידי עובדים של חברות שחידשו את חוזי הליסינג בשבועות האחרונים. לדוגמה מאזדה 3 מודל 2008, ששווה 104 אלף שקל לפי מחירון הרכב של לוי יצחק, נמכרת בחברת הרץ ב־84 אלף שקל. יונדאי אקסנט מודל 2008, ששווה 85 אלף שקל, נמכרת ב־65 אלף שקל, ויונדאי גטס, ששווייה לפי המחירון הוא 81 אלף שקל, נמכרת ב־61 אלף שקל.

 

בחברת הליסינג אוויס מוצעים כמה דגמים פופולריים בציי רכב בהנחות ניכרות. גם במקרה של אוויס מדובר במכוניות ממודל 2008 ולא במכוניות שהוחזרו לאחר תום שלוש שנים, פרק הזמן המקובל לחוזה ליסינג. כך נמכרת באוויס מאזדה 3 מודל 2008 ב־80 אלף שקל - הנחה של 24 אלף שקל ממחיר המחירון, העומד על 104 אלף שקל. מכונית הסופר־מיני ניסאן מייקרה מודל 2008, ששווה לפי המחירון 86 אלף שקל, נמכרת באוויס ב־73 אלף שקל.

 

גם בחברת הליסינג שלמה SIXT מוצעים מבצעי הנחות. לדוגמה פורד פוקוס מודל 2007, ששווייה לפי המחירון 85 אלף שקל ונמכרת בימים כתיקונם בכ־80 אלף שקל, מוצעת ב־71 אלף שקל לאחר הפחתת מחיר בגין בעלות הליסינג.

 

הסיבה להחזרת כלי הרכב היא התייקרות צפויה של כ־200 שקל בשווי השימוש של עובדים שייקחו מכונית ליסינג מקבוצה 2 (כגון מאזדה 3) בשנה הבאה, שבה כבר אי אפשר יהיה לקבל רכב ששווי השימוש שלו מחושב לפי שיטת קבוצות שווי השימוש הנהוגה כיום. לכן הוחזרו אלפי מכוניות למגרשי חברות הליסינג, בעיקר בנות כשנתיים, שרובן משתייכות לקבוצת שווי השימוש השנייה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x