• תפריט
בארץ

לראשונה הפעילה הרכבת "סט רכבות" ובו כ-1,200 מקומות

איך מתגברים ברכבת ישראל על העומס? מחברים מספר גדול יותר של קרונות לשני קטרים. ה"מערך" החדש יופעל בקווים העמוסים בימים א' ו-ה'. 8.8 מיליון נוסעים השתמשו ברכבת ברבעון השני, עלייה של 14% בהשוואה לשנה שעברה. 86 קרונות חדשים שהזמינה הרכבת מתעכבים

גיא מי-טל 17:2914.09.08

העלייה המתמדת במספר הנוסעים ברכבת ישראל אינה מתחשבת בעיכובים שבאספקת 86 קרונות מחברת "סימנס" שבגרמניה. בדיוק משום כך, החלה היום (א') רכבת ישראל להפעיל מערך רכבות, הכולל 10 קרונות דו-קומתיים, המופעלים באמצעות שני קטרים ומאפשרים ישיבה ל-1,200 נוסעים.

 

המערך החדש נפתח בנסיון להתגבר על הפער ההולך ומתרחב בין הגידול בכמות המשתמשים ברכבת לבין מספר הקרונות הקיים בחברה. הוא יופעל בשלב הראשון בימים ראשון וחמישי, שהם הימים הצפופים ביותר ברכבת, בקו נהריה-באר שבע וכן בקו באר שבע-תל אביב - הנחשב לעמוס אף הוא. לצפיפות בימים אלה תורמים בעיקר החיילים הנוסעים לבסיסים ובחזרה לבתיהם.

 

רכבת של רכבות. הפיתרון לעומס רכבת של רכבות. הפיתרון לעומס צילום: רפי דלויה

 

 

בהמשך מתוכנן לפעול מערך הרכבות המחוברות גם בקווים עמוסים נוספים, כמו אשקלון-בנימינה ונהריה-ת"א, בכל ימות השבוע. ברכבת מציינים, כי לצד המערך המחובר החדש, צפויים בקרוב להשתלב 86 הקרונות של סימנס במערך הרכבות ואלה נמצאים בימים אלה בהרכבה והתאמה.

 

יצויין, כי הגידול בביקושים ברכבת עולה בהתמדה. ברבעון השני של השנה נסעו בה כ-8.8 מיליון נוסעים בסך הכל, 14% יותר מהרבעון המקביל אשתקד. ברכבת אומרים, כי הפעלת של מערכי הרכבת המחוברים, לצד הכנסת קרונות חדשים לצי הרכבות הקיים, הכרחית כדי שהחברה תוכל להיענות לביקושים ההולכים וגוברים ולעמוד ביעדי הדיוק, שהציב מנכ"ל הרכבת, יצחק חקי הראל, לחברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x