$
בארץ

זה לא ייגמר: עיריית י-ם מתריעה על סכנה לאיחור נוסף של הרכבת הקלה

החשב הכללי באוצר קיבל מכתב מלשכת ראש העיר, בו נטען, בין השאר, כי הזכיינית סיטיפס חסרה כח אדם מיומן, לא מגישה תוכניות בזמן וכי עבודות שאמורות להתבצע עד 23:00 בלילה מסתיימות כבר ב-16:30 אחה"צ. בינתיים, ממשיכים תושבי העיר לסבול מהעבודות

גיא מי-טל 18:23 10.09.08

 

רק לפני חודשיים עמדו ראשי הרכבת הקלה ומנכ"ל עיריית ירושלים במסיבת עיתונאים חגיגית, בה דיווחו כי המחלוקות ביניהם לובנו והעבודה חוזרת לסידרה. באותה הזדמנות גם הכריזו, כי הרכבת תתחיל לנסוע בספטמבר 2010. לכך קדם מו"מ בין הזכיינית סיטיפס לחשב הכללי באוצר, שבסופו קיבלה הזכיינית פיצוי בסך 150 מיליון שקל בגין עיכובים שנגרמו בפרויקט.

 

אולם, נראה כי ההצהרות על חזרה לעבודה ועל תאריך סיום העבודות היו מוקדמות ואופטימיות מדי. היום (ד') מזהירה עיריית ירושלים את משרדי האוצר והתחבורה מפני סכנה אמיתית לעיכוב נוסף בהשלמת הפרויקט, בגלל איטיות העבודות של הזכיינית. התושבים, הסוחרים והנהגים, הסובלים כבר שנים מעבודות הרכבת הקלה בעיר, וביתר שאת מהעבודות שהחלו לאחרונה במרכז העיר וברחוב יפו, יצטרכו כנראה להמשיך ולסבול.

 

במכתב חריף שנשלח מלשכת ראש עיריית ירושלים לסגן החשב הכללי באוצר, אבי דור, נטען כי העבודות של סיטיפס מתקדמות בעצלתיים בשל היעדר כח אדם מיומן ובגלל שעות עבודה מצומצמות. בין היתר, תועדו מקרים חמורים המעידים, לטענת גורמים בעיריית ירושלים ובמשרד התחבורה, על בעיות קשות בתיאום של סיטיפס עם הקבלנים המבצעים את העבודות. כך למשל, נחפר, בטעות, מעבר חציה מרומזר ברחוב יפו.

 

מסיבת עיתונאים על רקע קרונות הרכבת, שאמורה לנוע בירושלים
מסיבת עיתונאים על רקע קרונות הרכבת, שאמורה לנוע בירושליםצילום: ששון תירם

 

"ריכוז הנתונים של השבועיים האחרונים מצביע על עבודות בקצב איטי, תוך עיכוב רב במרבית הקטעים. עוד עולה, כי בקטעים שלמים, שנסגרו לתנועה לצורך העבודות, כלל לא מתבצעות עבודות או שהן מתבצעות בעצלתיים", נכתב במכתב.

 

מדו"ח ביקורת של העירייה, שעוקב אחר קצב העבודות של סיטיפס עולה, כי העבודות מתבצעות במשך 9.5 שעות ביום עד השעה 16:30 אחר הצהריים, למרות שיש היתר לעבוד עד השעה 19:00 בערב ובקטעים מסויימים אף עד 23:00 בלילה. בנוסף, לטענת העירייה, לחלק מקבלני הביצוע אין את כח האדם הדרוש ותוכניות ביצוע מוגשות באיחור.

 

"לאור נסיון העבר, קיימת סכנה אמיתית לאי עמידה בלוחות הזמנים המחייבים לסיום כל העבודות, עד ספטמבר 2010", כותבת לשכת ראש העיר לחשב הכללי.

 

מסיטיפס נמסר כי "הגורם המרכזי לעיכוב הוא עיריית ירושלים שעיכבה היתרי בנייה והיתרי עבודה. אנו עושים כל מאמץ לעמוד בלוחות הזמנים ואף להקדימם, על אף העיכובים השונים שאינם בשליטתנו, הקשורים למערכת הבחירות לראשות העירייה".

x