$
משפט

בלעדי לכלכליסט

גישור בתביעה של גנץ נגד האישה שטענה כי הטריד אותה מינית לפני 40 שנה

שופט בית משפט השלום בתל אביב יאיר דלוגין שלח לגישור את גנץ ואת נאווה ג'ייקובס, מי שטענה בפייסבוק לפני שנתיים כי גנץ הטריד אותה מינית בכפר הירוק בצעירותה. בעקבות כך הגיש נגדה שר הביטחון תביעת דיבה. השופט: "הצלחת הגישור תמנע עוגמת נפש"

ליטל דוברוביצקי 19:2125.12.20

שופט בית משפט השלום בתל אביב יאיר דלוגין שלח בשבוע שעבר לגישור את יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ ואת נאווה ג'ייקובס, מי שטענה בפוסט בפייסבוק כי גנץ הטריד אותה מינית לפני 40 שנה בכפר הירוק - כך נודע ל"כלכליסט". זאת במסגרת תביעת הדיבה שהגיש נגדה בשל טענה זאת.  

 

החלטת השופט ניתנה לפני הליך ההוכחות בתיק שצפוי להתחיל בחודש מרץ. השופט ציין בהחלטתו כי "לאחר עיון בתיק, בית משפט סבור כי על הצדדיים לנצל את הזמן שנותר עד מועד ההוכחות לצורך ניסיון לסיים את התיק בגישור, וזאת בין אם היה כבר ניסיון למו"מ או גישור בשלבים קודמים ובין אם לאו. הצלחת הגישור תחסוך לצדדים את הטרחה ואת ההוצאות הכרוכות בהמשך ניהול התיק ולעיתים גם את עוגמת הנפש הנלוות לניהול התיק בדרך הרגילה". 

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ צילום: רויטרס

 

השופט מינה כמגשרת את עורכת הדין שלי אודווין-אהרוני.

 

"מזוהה עם הליכוד ונתניהו"

 

לאחרונה הגישה ג'ייקובס, המיוצגת על ידי עו"ד יעל תותחני, תצהיר לבית משפט בו טענה כי "בני גנץ הטריד אותי מינית והמעשה הנלוז והמכוער שביצע כלפיי הותיר בי טראומה קשה". ג'ייקובס, המתגוררת בניו יורק, הגישה תצהיר עדות ראשית במסגרת תביעת לשון הרע בסך חצי מיליון שקל שהגיש נגדה גנץ בפברואר 2019, באמצעות עורכי הדין בועז בן צור, גיא רוה וכרמל בן צור.

 

במסגרת התצהיר שלה כתבה ג'ייקובס כי "אמנם בסופו של דבר לקורא האובייקטיבי מן הצד המעשים של גנץ אינם נראים חמורים. אכן, כל התנהגותו כלפי התמצתה בשליפת איבר מינו, עת פגשתי אותו ואת חברו ברפת, צחוק מכוער למדי, מבט דוחה ותו לא. אבל עבורי זו היתה הטרדה מינית קשה, פגיעה שאינני יכולה לשכוח...אינני ממציאה את סיפורי זה".

 

גנץ טען בתביעת לשון הרע שהגיש נגד ג'ייקובס כי מדובר בעלילת דם ובשקרים גסים וכי הדבר לא קרה מעולם וכי הוא כלל לא זוכר כל היכרות עם ג'ייקובס. בתצהיר שהגיש גנץ במרץ האחרון הוא כתב כי "אין שחר לדברים. מדובר בפרסומים כוזבים ושקריים. לא היו דברים מעולם".

 

עוד כתב גנץ בתצהירו: "ניתן להניח ברמה גבוהה של ודאות כי הנתבעת אינה נימנת עם תומכי. הנתבעת, כך העידה על עצמה, רואה עצמה משויכת ומזוהה עם מפלגת הליכוד ומר בנימין נתניהו, שהוא יריב פוליטי שלי מולו התמודדתי בשלוש מערכות הבחירות האחרונות על ראשות הממשלה".

x