סגור

צעד נוסף בדרך להשקת גוגל פיי בישראל: לאומי חתם על הסכם עם ענקית הטכנולוגיה

לאומי הוא הראשון מבין הבנקים שחותם על הסכם עם גוגל לקראת השקת שירות התשלומים שצפוי לקראת סוף השנה. השירות של גוגל יתחרה בשירותים הקיימים, ובראשם אפל פיי, ביט, פייבוקס ופיי של לאומי עצמו

התחרות בשוק התשלומים החכמים בישראל נכנסת להילוך גבוה, כאשר הבוקר דיווח בנק לאומי, בניהולו של חנן פרידמן, כי חתם על הסכם ראשון של בנק מקומי מול ענקית הטכנולוגיה גוגל לקראת השקת שירות התשלומים של האחרונה, גוגל פיי. בגוגל נערכים לכניסה לשוק הישראלי כבר שנתיים, אך ההשקה התעכבה מספר פעמים, בין היתר בהמתנה למעבר של ישראל לתשלומים מבוססי טכנולוגיית EMV, שמאפשרים תשלום ללא מגע באמצעות הרכיב שנמצא כיום במכשירי טלפון חכמים. על פי ההערכות בשוק, השירות יושק לקראת סוף השנה.

על פי ההסכם בין לאומי לגוגל, אותו הוביל אייל פרי, מנהל התשלומים והחדשנות בלאומי, עם השקת השירות יאפשר הבנק ללקוחותיו לבצע תשלומים ברשתות השונות באמצעות הארנק הדיגיטלי של גוגל, כאשר לקוחות הבנק יוכלו להתחבר לשירות גם דרך אפליקציית לאומי ואפליקציית הבנק הדיגיטלי פפר. לאומי הוא הראשון מבין הבנקים לחתום על הסכם עם גוגל, וסביר שהבנקים האחרים ילכו בעקבותיו.

1 צפייה בגלריה
ארנק דיגיטלי גוגל פיי גוגל pay
ארנק דיגיטלי גוגל פיי גוגל pay
ארנק דיגיטלי גוגל פיי
(צילום: בלומברג)

שירות גוגל פיי מצטרף למספר שירותי תשלומים חכמים שנכנסו לשוק הישראלי בשנים האחרונות, המדובר ביותר בהם הוא שירות התשלומים של המתחרה הגדולה אפל פיי, שמאפשר תשלומים דרך מכשירי ה-iphone של החברה. בשוק התשלומים בארצות הברית השירות של גוגל נחשב לשלישי בגודלו, אחרי אפל שמובילה את השוק ושירות התשלומים של רשת סטארבקס, אף שהדומיננטיות של מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל למכשירים חכמים. מנגד, הוא מקדים במספר המשתמשים את שירות התשלומים של סמסונג, שעשוי גם הוא להגיע לישראל בעתיד.
ללאומי שירות תשלומים שהוקם בבנק עצמו תחת השם Pay. השירות הושק בתחילה תחת הבנק הדיגיטלי פפר, אך בתוך זמן קצר "הועבר" לבנק האם לאומי. חרף ההשקעה הגדולה בו, הוא לא הצליח להתבסס בצמרת שירותי התשלומים והוא נחשב לשלישי מבחינת כמות המשתמשים בישראל, אחרי ביט של בנק הפועלים, שרכש לו נתח שוק משמעותי בקרב בעלי חשבונות מכל הבנקים, ושירות פייבוקס של בנק דיסקונט, שנחשב לדומיננטי להעברות כספים בין קבוצות.