סגור

בלעדי לכלכליסט
תוכנית הפרישה בבנק אגוד תורחב ל-140 עובדים נוספים

עלות הרחבת התוכנית מוערכת בעשרות מיליוני שקלים; בסך הכל יעזבו את הבנק 480 עובדים, שהם שני שליש מהעובדים הקבועים של הבנק, עד סוף שנת 2022 - אז יושלם מיזוגו לתוך מזרחי טפחות

תוכנית המיזוג של בנק אגוד למזרחי טפחות צוברת תאוצה. לכלכליסט נודע כי הנהלת מזרחי טפחות בראשות משה לארי, חתמה היום (ב') עם ועד עובדי בנק אגוד על הסכם המרחיב את תוכנית הפרישה מרצון ל-140 עובדים נוספים. המשמעות היא שבסך הכל יפרשו 480 עובדים מתוך 750 עובדי הבנק הקבועים, קרי כמעט שני שליש מהעובדים הקבועים יעזבו. פרישת העובדים אמורה להיעשות באופן מדורג עד לסוף שנת 2022.
תנאי הפרישה יהיו דומים לאלו שנקבעו בהסכם הקודם שנחתם במרץ האחרון, וכללו פיצויים מוגדלים של עד 200% (בהתאם לוותק). הגדלת התוכנית נעשתה בעקבות ביקוש לפרישה מצד העובדים. בהנהלת מזרחי טפחות רצו מראש שיפרשו יותר עובדים מה-340 עליהם סוכם במרץ, ולכן הסכימו להרחיב את התוכנית.
בנוסף, בבנק אגוד יש 200 עובדים זמניים, שסביר שחלק לא מבוטל מהם גם כן יעזוב, אולם תחת פיצויים רגילים. בסך הכל צפויים לפי הערכות להיקלט לתוך מזרחי טפחות 300 מעובדי בנק אגוד. את מזרחי טפחות ייצגו בהסכם עורכי הדין נחום פינברג וקרן שליט, את העובדים יצגו עורכי הדין בני כהן וקרן קוטס-אמיתי, ואת ההסתדרות ייצגה עו"ד הילה גבר.
תוכנית הפרישה הראשונה עלתה למזרחי טפחות 400 מיליון שקל לפני מס, קרי בממוצע מיליון שקל לעובד. לפי הערכות תוכנית זו תעלה סכום ממוצע נמוך יותר לעובד, ובסך הכל כמה עשרות מיליוני שקלים, היות ובחלק זה של התוכנית צפויים לעזוב עובדים בשכר נמוך יותר. בכל אופן, סכומים אלו יקוזזו מרווח ההון בו מכיר מזרחי טפחות כתוצאה מהרכישה באופן הדרגתי. רווח זה נובע מכך שאגוד נרכש לפי שווי הנמוך מההון העצמי שלו.
1 צפייה בגלריה
בנק אגוד ו בנק מזרחי טפחות
בנק אגוד ו בנק מזרחי טפחות
בנק אגוד ובנק מזרחי טפחות
(צילום: אוהד צויגנברג)
מזרחי טפחות, בניהולו של משה לארי, השלים את רכישת בנק אגוד בשנה שעברה לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל, וזאת לאחר תהליך ארוך שכלל גם התנגדות של רשות התחרות בתחילת הדרך. תהליך מיזוג אגוד לתוך מזרחי טפחות צפוי להימשך על פני שנתיים, ובמהלכו ייסגרו רוב מתוך 35 הסניפים של אגוד. כאמור, כחלק מאותה סינרגיה יעזבו גם מרבית העובדים.