סגור

היקף הרכישות בארנקים דיגיטליים זינק פי 20 בתוך חצי שנה

בחודש אוקטובר הסתכמו הרכישות דרך ארנקים דיגיטליים בכ-374 מיליון שקל לעומת כ-18 מיליון שקל בלבד באפריל. יותר מ-60% מהעסקאות בוצעו בחודש זה דרך כרטיסי אשראי חכמים

היקף הרכישות דרך ארנקים דיגיטליים הגיע בחודש אוקטובר לכ-374 מיליון שקל, כך על פי הודעת חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל.
מהנתונים עולה כי אוקטובר 2021 היה החודש השישי ברציפות שבמהלכו נרשם זינוק בהיקף השימוש בארנקים הדיגיטליים ובעסקאות אשראי דרך מערכת ה-EMV, שמאפשרת שימוש באמצעי תשלום מתקדמים, כמו ארנקים דיגיטליים, ונחשבת לבעלת אבטחה ברמה גבוהה.
מדובר בנתון גבוה פי 20 לעומת היקף הרכישות דרך ארנקים דיגיטליים בישראל בחודש אפריל השנה, טרום כניסת הארנק הדיגיטלי Apple Pay לפעילות מקומית. לפני חצי שנה היקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים עמד על 18.12 מיליון שקל בלבד.
2 צפייה בגלריה
כרטיס אשראי חכם מערכת EMV
כרטיס אשראי חכם מערכת EMV
כרטיס אשראי חכם מערכת EMV
(צילום: שאטרסטוק)
בנוסף, באוקטובר נמשכה מגמת ההתרחבות בחדירה והשימוש במערכת ה-EMV במשק הישראלי. 62.4% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי באוקטובר בוצעו דרך מערכת ה-EMV. מדובר על עלייה של יותר מ-30% בכמות העסקאות שבוצעו דרך מערכת ה-EMV לעומת אפריל 2021.
עוד עולה מנתוני שב"א כי 58.1% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי במערכת ה-EMV באוקטובר 2021 היו עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס או באמצעות ארנקים דיגיטליים). מדובר בעלייה של 23.6% במספר העסקאות החכמות לעומת אפריל 2021.
מנתוני שב"א עולה עוד כי כי במהלך השנה האחרונה חל גידול של 20% במספר מסופי ה-EMV הפעילים בבתי העסק בישראל. באוקטובר 2021 שיעור החדירה של מסופי ה-EMV עמד על 72% מהמסופים הפעילים במשק לעומת 60% בנובמבר 2020.
בשב״א מעריכים כי כניסת Google Pay היום (ג') לפעילות בישראל תגרום לגידול משמעותי נוסף בהיקף העסקאות בארנקים הדיגיטליים. מנכ״ל שב״א איתן לב טוב: ״מכיוון שמרבית הסמארטפונים בישראל מבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, קיימת ציפייה שנראה קפיצה נוספת בהיקף העסקאות".
2 צפייה בגלריה
איתן לב טוב מנכל חברת סיבוס
איתן לב טוב מנכל חברת סיבוס
איתן לב טוב, מנכ"ל שב"א
(צילום: נמרוד גליקמן)
תקן EMV מאפשרת ביצוע עסקאות בצורה חכמה ומאובטחת בכרטיס אשראי חכם בעל שבב אלקטרוני. מסוף התשלום הנמצא בבית העסק קורא את השבב האלקטרוני שעל גבי הכרטיס והעסקה מאושרת על ידי מחזיק הכרטיס בהקשת קוד סודי - אותו קוד סודי שמשמש למשיכת מזומנים בכספומט. הטכנולוגיה שאליה ישודרגו בתי העסק בישראל בחודשים הקרובים מאפשרת תשלום חכם ומאובטח, הן באמצעות כרטיסים חכמים והן באמצעות טכנולוגיית NFC (תשלום Contactless).