הנחות בביטוח ותמרוץ לסוכנים: כלל ביטוח היא חברת הביטוח הראשונה שמשיקה כרטיס אשראי
הכרטיס החדש של כלל ביטוח, בשיתוף חברת Max, יציע ללקוחות הטבות בתחום הביטוח, הנחות במגוון מוצרים ופטור מדמי כרטיס. המהלך מסמן את שאיפת החברה להרחיב את פעילותה מעבר לעולמות הביטוח ולהיכנס באופן ישיר לשוק האשראי
כלל ביטוח ופיננסים הודיעה על השקת כרטיס אשראי חדש, Clal Pay, בשיתוף חברת כרטיסי האשראי Max – חברת בת של הקבוצה. בכך, כלל הופכת לחברת הביטוח הראשונה בישראל שמקימה מועדון לקוחות ייחודי בתחום האשראי.
הכרטיס, שישווק דרך סוכני הביטוח, יעניק הנחה של 5% ברכישת ביטוחי רכב (מקיף או צד ג'), ביטוח דירה (למעט משכנתאות) וביטוח נסיעות לחו"ל. בנוסף, הכרטיס יהיה פטור מדמי כרטיס, יציע מתנות צרכניות שונות, בהתאם לביטוח הנרכש, ויגבה עמלת המרה של 1% בלבד על עסקאות בחו"ל – עמלה הנחשבת נמוכה יחסית לממוצע בשוק.
"המודל הזה הוא Win-win-win", אמרה לכלכליסט גלי שבד, משנה למנכ"ל כלל ומנהלת מערך שיווק ואסטרטגיה. "כלל ו-Max נהנות מעלייה בהכנסות מכרטיסי אשראי - מהשימוש בכרטיסים ומאשראי שיינתן בהם, אנחנו משרשרים חלק מהרווח לסוכנים שמפיצים את הכרטיס, וללקוחות שנהנים מהנחות בביטוח ומהטבות שונות".
מעבר להצעת הערך הישירה ללקוחות, כלל ביטוח מסמנת את שאיפתה להרחיב את פעילותה מעבר לעולמות הביטוח ולהעמיק את נוכחותה בעולם האשראי.
כלל הייתה חברת הביטוח הראשונה בישראל שרכשה חברת כרטיסי אשראי, כאשר רכשה את Max מידי קרן ורבורג פינקוס ב-2023 תמורת 2.47 מיליארד שקל. היא לא היחידה שמנסה לחדור לעולם האשראי – מנורה מבטחים והראל ניסו לרכוש את ישראכרט, ולשתיהן כבר יש פעילות אשראי דרך חברות בנות. גם הפניקס ביצעה מהלך דומה כאשר רכשה את מלוא הפעילות של חברת גמא.
המשמעות המידית של המהלך של כלל היא שהחברה תהיה חשופה לענף אשראי גם באופן ישיר, ולא רק באופן עקיף דרך פעילותה של Max, על אף שמדובר בחשיפה מצומצמת מאוד. "זה מהלך אסטרטגי, שנועד לבנות תשתית להתנהלות פיננסית של כלל עם לקוחותיה", אומרת שבד. "התשתית מתחילה עם הטבות בעולם הביטוח, אך יש כאן פוטנציאל להתקדם אל עולמות פיננסיים מפותחים יותר".
שבד לא פירטה מהם אותם עולמות פיננסיים, אך ניתן להניח כי החברה שואפת לנהל את מלוא הפעילות הכספית של לקוחותיה דרך הכרטיס – מגביית פרמיות ועד תשלומי תביעות. ייתכן שכלל אף תאפשר ללקוחות לצבור תשלומי תביעות כיתרות בכרטיס, בדומה לארנק דיגיטלי, אם תוכל לייצר ערך צרכני.