סגור
בנק דיסקונט רמת גן
בנק דיסקונט ברמת גן (צילום: תומריקו)

בעקבות הביקורת הציבורית: דיסקונט מעלה ריביות בחלק מהפקדונות

יציע פיקדון בריבית קבועה לשנה של 3%, ופיקדון בריבית משתנה בגובה ריבית בנק ישראל למפקידים בערוצי הדיגיטל החל מ-250 שקל; הצעד מגיע על רקע הביקורת הציבורית נגד הבנקים בנוגע לריביות הנמוכות בפקדונות, והדיון הצפוי בוועדת הכספים בנושא

הביקורת הציבורית, שהחלה להגיע גם מכיוון הכנסת, בנוגע לריביות הנמוכות שמציעים הבנקים בפקדונות מתחילה לתת את אותותיה: דיסקונט הודיע הערב שהוא יעלה משמעותית את הריבית בפקדונות לשנה.
הבנק יציע פיקדון לשנה בריבית קבועה של 3%, לעומת 1.4% שהציע עד היום - כלומר יותר מכפול. במקביל יציע פיקדון לשנה בריבית משתנה בריבית של פריים מינוס 1.5% - קרי בגובה ריבית בנק ישראל, שעומדת כיום על 2%, ומעניקה כמובן הצמדה לעליית הריבית הצפויה במשק בשנה הקרובה. עד כה לבנק לא היה פיקדון שכזה, אלא רק פיקדון בריבית משתנה ל-90 יום עם ריבית נמוכה משמעותית של פריים מינוס 3.05%, כלומר ריבית של 0.45% בלבד. הריביות הללו יוענקו למי שיבצע את ההפקדה בערוצי הדיגיטל, ולמפקידים סכום שבין 250 שקל למיליון שקל.
מנכ"ל דיסקונט, אורי לוין, מסר: "אנו קשובים לציפיות הציבור. העלאת הריבית על הפקדונות מתווספת למהלכים עליהם הכרזנו בחודשים האחרונים ובהם ביטול הריבית על המינוס עד 2,000 שקל".
אתמול פורסם ב"כלכליסט" כי הבנקים גלגלו בממוצע רק שליש מהעלאת הריבית האחרונה של בנק ישראל, אל החוסכים בפקדונות; עוד עולה כי הריבית הממוצעת בפיקדון חודשי עומדת על 0.5% בלבד, בעוד ריבית בנק ישראל כבר מגיעה ל-2%, וזאת בזמן שהעלאת הריבית התגלגלה לרוב במלואה להלוואות של הבנקים ללקוחותיהם.
יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר שלח אתמול מכתב אל הבנקים, ובו הפציר בהם להעלות את הריביות בפקדונות. במקביל הוא שלח מכתב גם למפקח על הבנקים יאיר אבידן, ודרש שיתערב בעניין. אבידן ככל הידוע עד כה שוחח עם הבנקים בעניין, והביע את חוסר שביעות רצונו מההעלאות החלקיות ביותר של הריביות בפקדונות. בנוסף למכתב, ח"כ קושניר הודיע כי בכוונתו לערוך דיון בנושא בוועדת הכספים בתחילת החודש הבא.