סגור

דווקא סניפי הבנקים שהאוכלוסייה מרבה להגיע אליהם נמצאים במוקד הפרעות

ראש חטיבת התפעול בבנק לאומי: "אתגר משמעותי למלא את הכספומטים באזורים מסוימים, אולם החשש הוא שאם לא יהיה מזומן, זה עלול עוד יותר להגביר את המתח באזור"

מבצע "שומר החומות" וההתפרעויות בתוך ישראל ממשיכים להעיב על פעילות סניפי הבנקים. בנק הפועלים לא פתח היום 25 סניפים; בלאומי לא נפתחו היום ארבעה סניפים בשל המצב; בבנק הבינלאומי שלושה סניפים; במזרחי טפחות שני סניפים; ובדיסקונט הסניף היחיד שסגור הוא לוד. למעשה רק בנק לאומי ומזרחי טפחות פתחו את סניף לוד בימים האחרונים. יש עוד סניפי בנקים שסגורים היום, אולם מכיוון שמדובר ביום ראשון, וללא קשר למצב הביטחוני.
"התקופה הזו מאוד מאתגרת, בעיקר בערים המעורבות. דווקא בערים הערביות המצב פשוט יותר כי רוב העובדים הם ערבים שמתגוררים באזור, אז כמעט ולא נתקלנו בבעיות. בערים המעורבות אנחנו מחליטים יום ביומו איפה אפשר לפתוח ואיפה לא, גם בהתאם להערכות מצב, למיקום הסניף באותה עיר ולשאלה היכן מתגוררים העובדים. אנחנו משתדלים לא לסגור באופן רצוף לכמה ימים את אותו סניף, שכן אנו מבינים את החשיבות של הענקת השירותים ללקוחות במקומות הללו", אמר בשיחה עם "כלכליסט" אייל בן חיים, ראש חטיבת התפעול בבנק לאומי.

1 צפייה בגלריה
אייל בן חיים בנק לאומי
אייל בן חיים בנק לאומי
אייל בן חיים, ראש חטיבת התפעול בלאומי. "תקופה מאתגרת בערים המעורבות"
(צילום: כפיר סיוון)

בשנים האחרונות ירד משמעותית היקף הפעילות בסניפי הבנקים לטובת הפעילות בדיגיטל. אלא שהמתיחות הביטחונית וההתפרעויות מתרחשות באזורים שיש בהן אוכלוסייה מוחלשת. אוכלוסייה זו נוטה עדיין להגיע לסניפים, לעבוד הרבה עם מזומן וצ'קים, ופחות מבצעת פעולות בדיגיטל. לכן קריטי יותר להמשיך ולפתוח את הסניפים באותם אזורים.
"בעכו לא אפשרו לנו להיכנס באחד הימים בשבוע שעבר, והיינו חייבים לעשות שם הפקדה של צ'קים כי חלק מהעסקים בעיר לא נפתחו, והפקדת הצ'קים היתה כמו אוויר לנשימה בעבורם. אם היא לא היתה מתבצעת, היא היתה עלולה להכניס את העסקים האלה למינוס", מספר בן חיים.
מה עשיתם?
"בסוף מצאנו פתרון של עובדת שגרה באזור שהגיעה עם שומר לסניף, כדי להוציא את הצ'קים ולהעביר אותם להפקדה. בסופו של דבר אנו חייבים להתנהל באופן כזה שישמור על העובדים ועל הלקוחות".
אתגר משמעותי נוסף בימים אלה הוא מילוי הכספומטים באזורים שבהם היו התפרעויות ואלימות. זאת ועוד, תקופת הרמדאן היא תקופה עם פעילות כלכלית מוגברת בחברה הערבית, יש יותר משיכות של כספומטים, ואלו מתרוקנים מהר יותר.
"היה לנו מקרה בשבוע שעבר שהמשטרה אסרה להיכנס למקומות כמו ואדי עארה ואום אל פחם, ולא יכולנו למלא כספומטים. זה סיטואציה בעייתית כי החשש הוא שאם לא יהיה מזומן, זה עלול עוד יותר להגביר את המתח והלחץ באזור שקיימים ממילא", אמר בן חיים. "בסוף היה בלילה חלון הזדמנויות, והצלחנו להיכנס ביחד עם חברה פרטית ולמלא את הכספומטים שלנו. זה נראה טבעי שהכספומטים מלאים, אבל זה אתגר מאוד משמעותי באזורים האלה", הוא הוסיף.