סגור

מספר תביעות הנזק מתחילת מבצע "שומר החומות" - 40% ממספרן בכל "צוק איתן"

זינוק דרמטי: עד אתמול אחר הצהריים הוזנו למערכות הפיצוי 1,744 תביעות בעקבות הלחימה בעוטף עזה והנזקים שנגרמו בעימותים בערים המעורבות. 76 משפחות פונו מבתיהן. ברשות המסים מסרו כי ישנם עוד מאות מקרים המטופלים על ידה שטרם הוזנו למערכות

מתחילת מבצע "שומר החומות" הוגשו למעלה מ-1,700 תביעות רכוש לקרן הפיצויים - מס רכוש, המתופעלת על ידי רשות המסים. כ-1,000 מהתביעות הן מאזור עוטף עזה, והיתר משאר הארץ.
התביעות כוללות גם את הנזקים שנגרמו בעימותים בערים המעורבות. בנוסף לכך 76 משפחות פונו מבתיהן שנהרס והוסדר להן דיור חלופי. כמו כן הוצבה שמירה על 22 דירות.

כמחצית מן התביעות הן בגין נזק למבנה, וכמחצית בגין נזק לרכב. באזור עוטף עזה, כולל אשקלון ושדרות, הוגשו למעלה מ-650 תביעות לנזקי רכב וכ-350 תביעות לנזקי מבנה. באזור תל אביב, כולל לוד ורמלה, הוגשו למעלה מ-150 תביעות בגין נזק לרכב, ולמעלה מ-450 בגין נזקים למבנים. באזור הצפון, כולל עכו, הוגשו 10 תביעות בגין נזקי רכב, ו-30 בגין נזקי מבנה. בירושלים הוגשו 17 תביעות לנזקי רכב, ו-24 תביעות על נזקי מבנה. בטבריה הוגשו כ-15 תביעות על נזקי רכב.

2 צפייה בגלריה
נפילה ב בית בניין ב שדרות אש עשן שריפה פגיעת טיל רקטה פגיעה ישירה שומר החומות
נפילה ב בית בניין ב שדרות אש עשן שריפה פגיעת טיל רקטה פגיעה ישירה שומר החומות
פגיעת טיל בשדרות. הנזקים גבוהים משמעותית ביחס לעימותים קודמים

נתונים אלו משקפים את הנתונים שהוזנו למערכות רשות המסים נכון לאתמול בשעה 16:00. ברשות המסים אומרים כי ישנם עוד מאות מקרים המטופלים על ידם שטרם הוזנו למערכות.
מוקדם להעריך את שווי הפיצויים שתידרש הקרן להעמיד, אך מדובר בסדרי גודל גבוהים משמעותית בהשוואה לעימותים קודמים. נתונים אלו משקפים רק את שלושת הימים הראשונים של מבצע "שומר החומות", וכבר עכשיו מספר התביעות מגיע ל-40% מסך התביעות שהוגשו ב-50 ימי הלחימה של מבצע "צוק איתן". במבצע צוק איתן שילמה הקרן כ-200 מיליון שקל בגין הנזקים הישירים. לדברי רשות המסים, נכון לעכשיו יש בקרן למעלה מ-13 מיליארד שקל.

2 צפייה בגלריה
אינפו טבלה קרן הפיצויים לטיפול בנזקים לרכוש
אינפו טבלה קרן הפיצויים לטיפול בנזקים לרכוש
מספר התביעות עד כה


קרן הפיצויים מס רכוש נועדה לפצות על נזקי מלחמה שהם "נזק שנגרם לגופו של נכס עקב פעולות מלחמה על ידי הצבאות הסדירים של האויב או עקב פעולות איבה אחרות נגד ישראל או עקב פעולות מלחמה על ידי צבא הגנה לישראל". תיקון לחוק משנת 2006, בתקופת ממשלת אולמרט, קבע כי גם "פגיעה ממעשה אלימות בשל השתייכות למוצא לאומי-אתני, ובלבד שהוא נובע מהסכסוך הישראלי-ערבי", תפוצה מהקרן. רשות המסים הבהירה כי אין מקום להתלבט, וכי האירועים בערים המעורבות עונים להגדרה הזו.
נכון לעכשיו, קרן הפיצוי מס רכוש מפצה על נזקים עקיפים - הפסד או מניעת רווח או חוסר יכולת לנצל את הנכס בשל נזק מלחמה - רק באזור עוטף עזה. כדי לכלול בכך גם את הערים המעורבות יהיה צורך בהתקנת תקנות. ניתן להעריך שככל שהעימות יימשך, יגברו הרצון והלחץ הפוליטי להתקין תקנות כאלו.