$
חדשות טכנולוגיה

מחקר: תחום המציאות המדומה צמח השנה ב-30%

מציאות מדומה היתה ההבטחה הגדולה של חברות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, אך לצד זה התחום מיאן לצמוח כפי שקיוו בשוק; כעת מתברר ש-2019 מסתמנת כשנה שבה משקפי ה-VR הפכו לקטגוריה צומחת - הרבה בזכות משקפי ה-Oculus Quest של פייסבוק

שירות כלכליסט 23:1112.12.19
חברת המחקר Nielsen’s Super Data Research פרסמה אתמול מחקר שוק חדש ובו מתברר שמכירות ה-Oculus Quest של פייסבוק עוזרות להפיח חיים בתעשיית המציאות המדומה. על פיו, היקף ההכנסות מחומרת VR גדלה ב-31% השנה, מה שמשקף עלייה מ-1.6 מיליארד דולר בשנה שעברה ל-2.1 מיליארד דולר השנה. Super Data הסבירה שחוץ מהגידול במכירות משקפי הקווסט, גם חברות אחרות ראו עלייה בהכנסות ממוצרי מציאות מדומה.

ההבטחה של המציאות המדומה תמיד הייתה מפתה: חיבשו עליכם משקפי VR או AR ואלה יגרמו לכם לחשוב שאתם מטיסים ספינת חלל או משיטים צוללת. אבל המכירות מאז שהמוצרים הראשונים יצאו לשוק ב-2016 היו מאכזבות. לפני מספר חודשים פייסבוק השיקה את האוקולוס קווסט - משקפי VR בעלות של 399 דולר ובעיקר שלא דורשים חיבור למחשב כמו המתחרים. כל רכיבי המיחשוב כבר מותקנים בהם, והדבר מוריד את העלות הכוללת של המכשיר.

משקפי HTC Vive משקפי HTC Vive

 

המחקר החדש עשוי להצביע על שינוי מגמה, גם אם כזו שמתבצעת באיטיות מסוימת. ב-2014, כשמנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע שהחברה שלו קנתה את אוקולוס תמורת יותר מ-2 מיליארד דולר, הוא דיבר על האופן בו הטכנולוגיה תשמש לא רק למשחקים, אלא תוכל לשמש גם לחינוך, רפואה, תקשורת, ואת תעשיית הטכנולוגיה עצמה. אך בעיות שונות, בין היתר עם מייסד החברה פאלמר לאקי, שפוטר ממנה בגלל שערוריית קניין רוחני, כמו גם הפיתוח האיטי של הטכנולוגיה גרמו לכך שהמכירות לא צמחו בקצב שציפו לו.

 

התופעה הזו חזרה על עצמה גם אצל המתחרות, למשל HTC שסבלה ממכירות ירודות של משקפי ה-Vive שלה, עד כדי כך שהביצועים איימו על הישרדותה. מגי'ק ליפ מכרה רק כ-6,000 יחידות ממשקפי ה-1 שלה ונאלצה להתחיל לפטר עובדים. מיקרוסופט ויתרה על השקת ההולולנס 2 ועברה ישירות לגרסה השלישית שתושק בקרוב לעסקים בלבד. נדמה שרק סוני הצליחה עד כה למכור באופן נרחב את משקפי הפלייסטיישן VR שלה, אך גם אלו התמקדו בגיימינג בלבד, כך שהשוק שלהם מוגבל מראש.

x