$
מכשירים ומדריכים

קנאליס: אפל מרסקת את המתחרות בשוק השעונים החכמים

ענקית הטכנולוגיה מחזקת את מעמדה כשליטת תחום המחשוב הלביש; השעונים החכמים שלה שברו שיאים ברבעון האחרון של 2017 והגיעו ל-8 מיליון מכירות. לפי חברת המחקר, מכרה אפל יותר יחידות מכל מותגי השעונים השווייצרית גם יחד

רפאל קאהאן 16:1507.02.18

חברת המחקר קנאליס מציגה נתוני מכירות מרשימים של האפל ווטש לדגמיו, השעון החכם ששולט בשוק המחשוב הלביש. לפי קנאליס, אפל מכרה כ-8 מיליון שעונים חכמים ברבעון האחרון של 2017, צמיחה של כ-32% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בסך הכל מכרה אפל כ-18 מיליון שעונים במהלך השנה, זינוק של 54% ביחס ל-2016.

 

 

רוב המכירות (52%) היו של שעונים מהדור השני, ו-48% של הדור השלישי שהוצג באוקטובר שעבר. מתוך שעוני הדור השלישי, כ-13% היו עם חיבור סלולרי ו-35% היו מהדגם הסטנדרטי. המכירות הללו מגמדות את השיא הקודם שהוחזק בידי פיטביט, שדיווחה לפני שלוש שנים על מכירה של 6.1 מיליון יחידות שעונים חכמים ברבעון ה-4. כיום פיטביט נמצאת במצב בעייתי ומתקשה לעורר עניין במוצריה; ברבעון השלישי החזיקה רק במקום ה-3 ברשימת יצרניות השעונים החכמים. את המקום השני מחזיקה שיאומי הסינית.

 

אפל ווטש אפל ווטש

 

 

יצרניות שעוני האנדרואיד נמצאות הרחק מאחור; וואווי מחזיקה רק במקום הרביעי וסמסונג בחמישי. יתרה מכך, מנהל המחקר של IDC טען בציוץ שאפל מכרה יותר שעונים חכמים מכל תעשיית השעונים השווייצרית ביחד. מדובר בהערכה סבירה שכן היצרניות השווייצריות סבלו מירידה חדה במכירות בשנים האחרונות בגלל החוזק של הפרנק השווייצרי שגרם לעלייה חדה במחירי השעונים. כמה מהן ניסו לקפוץ על עגלת השעונים החכמים בעצמן, ללא הצלחה יתרה.

 

 

 

למרות שאפל מתהדרת בנתונים טובים, שוק השעונים רחוק מלעמוד בציפיות שתלו בו. יותר ויותר יצרניות מעדיפות להגביל את השקעותיהן התחום או לצאת ממנו לחלוטין עד שתתברר מה מידת העניין של הלקוחות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x