$
חדשות טכנולוגיה

מה מחפש טדי שגיא בעולם הצפוף של התשלומים המקוונים

SafeCharge של טדי שגיא חשפה בכנס Europe Money 20/20 בקופנהגן פתרון תשלומים לקניונים וירטואליים, שינסה לגזור קופון מהעולם הצומח של המכירות המקוונות

ירדן רוז'נסקי וויקי אוסלנדר 08:3417.07.17

כ־4,000 איש השתתפו בכנס הפינטק הגדול בעולם לפתרונות תשלום ושירותים פיננסיים טכנולוגייםEurope Money 20/20, שנערך בחודש שעבר בקופנהגן. עם החברות שהשתמשו בבמת הכנס להצגת מוצריהן נמנית סייפצ'ארג' (SafeCharge), שבשליטת טדי שגיא, שצפויה להשיק בתחילת אוגוסט את גרסת בטא של המוצר החדש שלה לזירות מסחר מקוונות, MPM. 

 

 

המוצר נועד לספק פתרון תשלומים לקניונים וירטואליים ולאפשר להם לקבל כסף מקונים ולהעבירו למוכרים תוך גזירת עמלה ועמידה בדרישות רגולציה של המדינות שבהן יושבים המוכרים והקונים. התשלום עצמו צפוי להתבצע בתוך אתר הקניון הווירטואלי בלי לצאת למערכת חיצונית. הפתרון נועד לשחרר את מנהלי אתרי המסחר מהעיסוק בפונצקיות המאתגרות של עיבוד התשלומים.

 

טדי שגיא טדי שגיא צילום: אוראל כהן

 

 

ב־20 השנים האחרונות הפך המסחר האלקטרוני לאחד מהתחומים הצומחים ביותר בכלכלה העולמית. היקף המסחר ברחבי העולם ב־2016 הסתכם ב־1.9 מיליארד טריליון דולר, ולפי ההערכות היקף זה צפוי לזנק ב־110% ל־4 טריליון דולר עד 2020. לפי מחקר של חברת ייעוץ התשלומים אדגר דאן, השנה יתבצע 40% מהמסחר האלקטרוני באמצעות זירות מסחר מקוונות.

 

מנכ"ל SafeCharge דוד אבגי מנכ"ל SafeCharge דוד אבגי

 

פלטפורמת MPM מאפשרת לקונה לרכוש את המוצרים מהמוכרים בשפתו, במטבע שלו ובאמצעי התשלום המועדף עליו, כגון פייפאל, אשראי או העברה בנקאית. לדברי מנכ"ל סייפצ'ארג' דוד אבגי, "בנינו פלטפורמת תשלום חדשה שתומכת ב־150 שיטות תשלום".

 

עם אפשרויות התשלום נמנית גם AliPay, הארנק האלקטרוני של ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא. אף ש־AliPay היא צורת תשלום פופולרית מאוד בסין, מוכרים רבים במערב לא מכבדים אותה. פלטפורמות כמו MPM מגשרות על הפער ומנגישה את הלקוחות הסינים עבור מוכרי המערב.

 

אנשי SafeCharge בקופנהגן. עדיין ללא אישור לפעול בישראל אנשי SafeCharge בקופנהגן. עדיין ללא אישור לפעול בישראל צילום: ירדן רוזנסקי

 

 

לסייפצ'ארג' צפויה תחרות עזה מצד סטרייפ האירית, שמעניקה זה מספר שנים שירות ב־130 מטבעות שונים, כולל ביטקוין, ומוערכת ב־9 מיליארד דולר. תחרות צפויה גם מחברת Braintree, שמתווכת גם היא בין כ־130 מטבעות וזוכה לרוח גבית יוצאת דופן מהחברה־האם שלה פייפאל.

 

 

לטענת סייפצ'ארג', השימוש ב־MPM מאפשר למפעילי הקניון הווירטואלי להציע באתר שלהם מוכרים ממדינות שונות, בלי שיידרשו לבצע בעצמם את ההתאמות הרגולטוריות הנדרשות. לדברי החברה, היא זו שמטפלת ברגולציה ובתקנות הדרושות לטיפול בכרטיסי אשראי. בשלב זה שירות הבטא של MPM יוצע באירופה, שם לטענת החברה יש לה רישיון סליקה והנפקה. עם זאת, בשלב זה השירות לא יוצע בישראל שכן סייפצ'ארג' טרם פנתה לאישור בנק ישראל. לדברי אבגי, "נשקול לפנות גם לבנק ישראל כדי לקבל רישיון לעבוד בארץ לקראת סוף השנה". בחברה אומרים כי הם בוחנים את כל האפשרויות לכניסה לישראל, ובהן פנייה לבנק ישראל.

 

עם השלמת התשלום ב־MPM הרוכש מחויב מיידית, והכספים מועברים לחשבון נאמנות עד למימוש השירות ומשלוח המוצר בידי המוכר. כשהמוכר מדווח על השלמת השירות, הכסף מועבר למוכר בניכוי העמלה שגובה הקניון הווירטואלי. אם המוכר לא סיפק את השירות אזי מפעילי הקניון הווירטואלי יכולים להורות ל־MPM להחזיר את מלוא הכסף לרוכש. פעולות המסחר שבמוצעות בפלטפורמה מנותחות ומספקות למפעילי הקניון הווירטואלי ולמוכרים מודיעין עסקי, שמאפשר להם לשרטט פרופיל של הקונה הממוצע ולהסיק מסקנות לשיפור השירות.

 

סייפצ'ארג' מעסיקה 350 עובדים בשבע מדינות וביניהם מרכז מחקר ופיתוח ישראלי המתמקד בתחום הטכנולוגיה הפיננסית. הסניף המרכזי והנהלת החברה יושבים בלונדון, הפיתוח והתמיכה הטכנית מנוהלים מבולגריה.

 

הכותב היה אורח של חברת SafeCharge

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x