$
חדשות טכנולוגיה
טכנולוגי מאקרו ראש כתבה HEADER

מאקרו טכנולוגי

סוף סוף חזון: צוקרברג מנסה לחבר בין אוסף הרכישות של פייסבוק

מארק צוקרברג פתח את כנס המפתחים F8 בהצגת תוכנית הפעולה של פייסבוק לעשור הקרוב, מחיבור העולם לאינטרנט, דרך צ'טבוטים ומציאות מדומה, אבל לא בטוח שכל אלה מתחברים לחזון מסודר

הראל עילם 12:2314.04.16

1. עולם מחובר. "אם הייתם אומרים לי לפני 12 שנה שפייסבוק תבנה מטוס, הייתי אומר שהשתגעתם", אמר מארק צוקרברג בכנס המפתחים F8, שבו הציג את חזון הרשת החברתית לחבר את העולם כולו לרשת בין היתר בסיוע אותו מטוס, אקילה. אך בעוד שברור כי לפייסבוק יש אינטרס לחבר את העולם, פחות ברור אם היא מסוגלת לעשות את זה ואם העולם בכלל רוצה בכך.

 

 

צוקרברג עם משגר המטוס של פייסבוק צוקרברג עם משגר המטוס של פייסבוק צילום: בלומברג

 

2. חיבור מדומה. ההרצאה של צוקרברג הרגישה כניסיון לחבר את כל האלמנטים השונים של פייסבוק לנרטיב אחיד ולחזון מסודר. צוקרברג חיבר לחזון הזה גם את רכישת אוקולוס ב-2 מיליארד דולר, בטענה שמציאות מדומה - בניגוד למה שחשבנו - תאפשר לעבוד בצורה משותפת: "מציאות מדומה היא הפלטפורמה הכי חברתית שנוצרה בעולם".

 

3. שפת מכונה. גם רכישת ווטסאפ ב-22 מיליארד דולר משתלבת בחזון של פייסבוק. צוקרברג דיבר בכנס על הטמעת צ'ט-בוטים באפליקציית מסנג'ר של החברה. הבוטים הם הדרך שבה יותר ויותר חברות סבורות שנקיים את כל התקשורת שלנו עם בתי עסק. הם יסייעו לנו להבין מה אנחנו רוצים ולקבל אותו, וייתרו את המעורבות האנושית. אומנם כרגע החברה משלבת אותם רק במסנג'ר, אולם סביר שבעתיד הם ימצאו את דרכם גם לווטסאפ.

 

אוקולוס ריפט. נרתם גם לחזון המחובר אוקולוס ריפט. נרתם גם לחזון המחובר

 

4. יותר טוב מגוגל? בדומה לגוגל, פייסבוק ביצעה עשרות רכישות בשנים האחרונות ופועלת בתחומים מגוונים, מארכיטקטורת שרתים דרך אווירונאוטיקה ועד מציאות מדומה. גוגל, חברה גדולה, עשירה ומנוסה בהרבה מפייסבוק, מעולם לא הצליחה להציג חזון ברור וקו מאחד לכל הרכישות שלה, גם לאחר הארגון מחדש בתאגיד אלפבית. האם צוקרברג הצעיר יצליח היכן שלארי פייג' ואריק שמידט המנוסים כשלו?

 

5. בעיית פערים. אבל צריך גם לשאול אם החזון הזה לא סותר את עצמו. צוקרברג רוצה להעלים את הפערים בין העולם השלישי לראשון, ובמקביל מדבר על עתיד שבו נעבוד בזמן אמת בסביבת מציאות מדומה ברזולוציה גבוהה. גם פתרונות התקשורת של צוקרברג לא יכולים לספק את רוחב הפס העצום הנדרש לשירותים כאלו, מה שאומר שרוב העולם ימודר במשך שנים ארוכות מהמהפכה הזו. יד אחת של פייסבוק רוצה להעלים את הפערים בין העשירים לעניים, והיד השנייה מוצאת דרכים להגדיל אותם.  
בטל שלח
    לכל התגובות
    x