$
מכשירים ומדריכים

קסדת המציאות המדומה של סוני תושק באוקטובר ותעלה 399 דולר

פלייסטיישן VR זולה יותר מהקסדה המדוברת של אוקולוס, אך היא פועלת רק עם חיבור לקונסולת פלייסטיישן 4. הקסדה כוללת מסך של 5.7 אינץ' וחיישני 360 מעלות

עומר כביר 11:1116.03.16

המציאות המדומה מגיעה סוף סוף לשוק ההמוני: סוני הודיעה שתשיק את קסדת המציאות המדומה שלה, פלייסטיישן VR, באוקטובר הקרוב. המחיר: 399 דולר. הקסדה כוללת מסך של 5.7 אינץ' וחיישני 360 מעלות שיכולים לזהות להיכן מתבונן המשתמש.

שוק ה-VR מתחמם זה כמה שנים, ואולם רק בחודשים האחרונים החלו החברות השונות שפועלות בתחום לשווק את מוצריהן לצרכנים. חלוצת התחום, אוקולס של פייסבוק, החלה כבר למכור את קסדת ה-VR שלה בינואר שעבר והיא צפויה להגיע לצרכנים ביוני הקרוב עם תג מחיר של 599 דולר. כעת, סוני, שמפתחת את קסדת ה-VR שלה כמה שנים תחת שם הקוד מורפיאוס, מביאה את המוצר שלה לשוק באיחור קל בלבד ביחס לאוקולוס (במיוחד בהתחשב בעובדה שמדובר בשוק בתולי שהכל בו פתוח).

 

 

אף שמחיר הקסדה של סוני זול משמעותית מזה של אוקולוס, הקסדה פועלת רק עם חיבור לקונסולת פלייסטיישן 4, שעלותה בארה"ב 349 דולר. בנוסף, נדרשים צרכנים לרכוש מצלמת פלייסטיישן שעלותה 44 דולר וייתכן שמשחקים מסוימים ידרשו שימוש בשלט Move שעלותו 40 דולר.

 

עם זאת, המחיר הכולל של החבילה, 832 דולר, עדיין נמוך משמעותית מהמחיר של קסדת אוקולוס בתוספת מחשב חזק דיו להרצת משחקים בעבורה (1,500 דולר), ונמוך הרבה יותר מהמחיר לחבילה המתחרה של HTC (שמונה מאות דולר לקסדה ועוד אלף דולר למחשב מתאים). "רצינו להבטיח שיהיה לנו מחיר נגיש לקהילת הגיימינג", צוטט בכיר סוני, ג'ון קולר, בניו יורק טיימס. "מה שקריטי מבחינתנו הם חסמי כניסה נמוכים ומשחקים רבים ככל האפשר".

 

לצד המחיר הכולל של החבילה עומדות לזכותה של סוני גם העובדה שהיא מכרה כבר 36 מיליון יחידות של הפלייסטיישן 4, מה שמעמיד לרשותה קהל גיימרים גדול שלא נדרש להוציא מחיר מלא לרכישת החבילה כולה. חשוב עוד יותר, לסוני מכונת שיווק משומנת והיא מותג חזק הרבה יותר בתחום הגיימינג מאשר אוקולוס או HTC, יתרונות שצפויים לסייע לה להפוך לגורם מוביל בשוק ה-VR המתפתח.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x