$
חדשות טכנולוגיה

מדוע מפחדים עורכי דין מהמכונית האוטונומית של גוגל?

מכוניות שנוהגות את עצמן נמצאות בדרכן לכבישים ומעבדות גוגל X מקדמות במרץ את הפיתוח. ואולם, יש מי שחושש מהצמצום הצפוי בתאונות ובהשפעת המכוניות על מחירי הביטוח: הפרקליטים שמרוויחים את לחמם מהמעורבים בתאונות

נמרוד צוק 16:4828.12.14

המכונית האוטונומית של גוגל עתידה לחולל שינויים רבים באורח החיים של רובנו בעתיד הלא רחוק, במידה ואכן תהפוך מאב טיפוס מגניב למוצר שנמצא בשימוש נרחב. אחד השינויים עתיד להשפיע על עורכי הדין שמרוויחים את לחמם מתביעות של נפגעי תאונות דרכים - בצורה שמדאיגה אותם מאוד.

פוסט בבלוג המשפטי של הוול סטריט ג'ורנל מצטט עו"ד ובלוגר ניו יורקי בשם אריק טורקוויץ, שהתייחס לנושא וכתב: "כיום ישנם בארה"ב 30 אלף הרוגים וכשני מיליון פצועים מתאונות דרכים. אני צופה שטכנולוגיות כמו המכונית של גוגל, שמסוגלת להאט או לעצור את הרכב באופן אוטומטי כאשר הוא מתקרב להולך רגל או לרכב אחר, גם אם הנהג רדום או שתוי או שקוע במחשבות, יובילו להפחתה במספר התאונות והנפגעים בהן. דבר זה יוביל, בתאוריה, להוזלת תעריפי ביטוח הרכב, וגם לירידה בדרישה לשירותים של עורכי דין כמוני".

 

המכונית החכמה של גוגל בניסוי כביש המכונית החכמה של גוגל בניסוי כביש

 

גורמים אחרים בתעשיית הביטוח, עם זאת, סבורים שמדובר בחזון שייקח לו עוד שנים רבות להתממש - עד כה, למרות שמספר מדינות בארה"ב אישרו לגוגל ולחברות אחרות לבצע ניסויים ברכב בעל יכולות נהיגה עצמית, אף אחת מהן אפילו לא התחילה לבחון את הסוגיות המשפטיות והביטוחיות שיש לפתור כדי שאפשר יהיה להתיר שימוש רחב היקף במכוניות כאלו.

 

מיזם המכונית ללא נהג, שהחל עוד ב-2005 כפרויקט סטונדטיאלי בסטנפורד ונחשף ב-2010 על ידי גוגל שלקחה עליו חסות, הפך בשנים האחרונות לאחד ממיזמי הדגל של "מעבדות גוגל X העוסקות בפיתוח טכנולוגיות עתידניות. אב הטיפוס הראשון שפועל באופן מלא הוצג במאי השנה, עם יכולת לנסוע במהירות של עד 40 קמ"ש ולמרחק 160 ק"מ, כאשר בכוונת החברה לייצר 100 עד 200 יחידות ממנו ולבחון אותן על כבישי ארה"ב במדינות כמו נבאדה, שהתירה את הניסויים במספר מוגבל של כבישים ציבוריים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x