שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מכשירים

בלאק פריידיי: זינוק בהיקף הקניות ממכשירי מובייל

ניתוח נתוני יום הקניות הגדול מראה כי משתמשי סמארטפונים וטאבלטים סומכים על המכשירים כפלטפורמת שופינג; לפי הערכות, 35% מכל הרכישות בוצעו דרך מכשירי מובייל. בנוסף, התגלה כי הודעות מייל משכו יותר גולשים לחנויות מכל הרשתות החברתיות והפרסומות

עומר כביר 13:2830.11.14
המכירות המקוונות בבלאק פריידיי מזנקות, בהובלת מכשירי המובייל - כך לפי שלושה מחקרים נפרדים שפרסמו Adobe, ChannelAdvisor ו-Custora.

לפי הנתונים, שבחנו את היקף המכירות המקוון בארה"ב במהלך יום הקניות הגדול בשנה שבו משיקות כל החנויות והרשתות את מבצעי הקניות שלהם לקראת חג המולד, היקף המכירות המקוונות גדל בין 20.6% ל-24% בהשוואה ל-2013. את הזינוק הובילו הרכישות שבוצעו מסמארטפונים ומטאבלטים, שעלו בשיעור של בין 27% ל-30% לעומת בלאק פריידיי בשנה שעברה.

 

מעדיפים לקנות מהסמארטפון. אייפון 6 לדגמיו מעדיפים לקנות מהסמארטפון. אייפון 6 לדגמיו צילום: בלומברג

 

לפי נתוני אדובי, שמתבססים על מידע שהתקבל מ-70% מבין 100 אתרי הקמעונאות הגדולים ברשת, סך הקניות המקווונות בעונת הקניות הנוכחית גדל ב-14% לעומת השנה שעברה ועומד על 32 מיליארד דולר, כאשר הזינוקים הגדולים ביותר היום בחג ההודיה עצמו (25%) ובבלאק פריידיי (24%). את הזינוק הובילו עסקים פיסיים שמפעילים במקביל גם חנויות מקוונות, שראו גידול שנתי של 30% במכירותיהם באינטרנט. היקף ההזמנה הממוצעת בבלק פריידיי עמד על 142 דולר.

 

המייל עושה קאמבק

 

27% מהרכישות בבלק פריידיי בוצעו באמצעות מכשיר מובייל, לעומת 24% בשנה שעבר. הטאבלטים הם עדיין מכשיר המובייל המועדף לרכישה מקוונת, עם 16% מכלל הרכישות (לעומת 14% בשנה שעברה), ואולם הסמארטפון מצמצמם פערים במהירות ומגיע ל-13% מכלל הרכישות, כמעט פי 2 לעומת חלקו בעוגה ב-2013. אפשר להעריך שהאחראים לכך הם הפאבלטים על מסכיהם הגדולים, שהופכים את חוויית השימוש בסמארטפון לקרובה יותר לזו של טאבלט. בחלוקה בין מערכות הפעלה, משתמשי iOS, חרף היותם מיעוט, היא אחראים ל-79% מהקניות במובייל, בעוד משתמשי אנדרואיד ששולטים בשוק המכשירים מבחינה מספרית סיפקו רק 21%. שעת השיא לקניות מקוונות הייתה 12 בצהריים, שבמהלכה בזבזו האמריקאים קצת יותר מ-175 מיליון דולר.

 

היסטריית קניות בחנות בלונדון היסטריית קניות בחנות בלונדון צילום: איי פי

 

לפי נתוני ChannelAdvisor, שמתפחת פלטפורמת שיווק ומכירה לעסקים מקוונים, טרנד המובייל היה חזק אף יותר וסיפק 35% מכלל המכירות המקוונת (18% לטאבלטים, 12% לסמארטפונים). גם כאן הגידול המרשים ביותר היה בקרב עסקים שמפעילים הן חנויות פיזיות והן חנויות מקוונות: זינוק של 58.9% במכירותים ברשת בבלאק פריידיי וזינוק מרשים עוד יותר של 110% במכירות בחג ההודיה. איביי, שרשמה גידול צנוע בלבד של 3% במכירותיה בחג ההודיה פיצתה על כך עם זינוק של 26.9% בבלאק פריידיי. אמזון רשמה זינוק של 25.9% בחג ההודיה ו-24.2% בבלאק פריידיי.

 

Custora, שמספקת פלטפורמת שיווק ומכירה שפופולרית במיוחד בקרב חברות מסחר מקוון צעירות, מספרת שהעלייה במכירות בלאק פריידיי הנוכחי לעומת שנה שעברה (20.6%), מהווה עלייה גם בקצב הגידול, שב-2013 עמד על 17.8% לעומת 2012. גם לפי נתונים אלו iOS ממשיכה להיות מערכת ההפעלה הדומיננטית ברכישות מובייל עם נתח שוק של 76.8% לעומת 22.7% לאנדרואיד, ואולם מערכת ההפעלה של גוגל מצמצת את הפער - בשנה שעברה עמד נתח השוק על 83.4% ל-iOS ו-15.8% לאנדרואיד.

 

ומי עשה קמאבק גדול? המייל, שלפי נתונים אלו היה האחראי העיקרי לשינוע קונים לאתרי קניות. 27.3% מהרכישות בוצעו בעקבות מייל שיווקי שנשלח לגולשים, בעוד 18.9% בלבד היו נבעו מתוצאות חיפוש חינמיות ו-18.5% מתוצאות חיפוש בתשלום. והרשתות החברתיות? פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ופינטרסט ביחד אחראיות ל-1.7% בלבד מהרכישות.

 

הרכישה הממוצעת: 129 דולר

 

על החגיגה הגדולה מעיבים, מנגד, נתונים שפרסמה IBM, לפיהם המכירות המקוונות בבלק פריידיי גדלו בשיעור צנוע בלבד של 9.5%, כאשר מכשירי המובייל אחראים לרבע מכלל הרכישות. בחג ההודיה, מנגד, גדלו המכירות המקוונות ב-14.3% וביום זה מרביתן – 52.1% - בוצעו ממכשירי מובייל.

 

"המובייל הפך למסורת החדשה של חג ההודיה ולקוחות מוצאים את העסקאות הטובות ביותר דרך האצבעות, ולא רק דרך הרגליים", אמר מנהל חטיבת Smarter Commerce ב-IBM, ג'יי הנדרסון, בהודעה לעיתונות. “אנחנו רואים סוחרים שרותמים את כוח המידע על מנת למשוך קונים, לזהות העדפות ייחודיות ולנצל במהירות טרנדים".

 

סל הקניות הממוצע עמד בבלאק פריידיי על 129.37 דולר, ירידה של 4.4% לעומת שנה שעברה. ואולם, ב-IBM רואים בירידה זו דווקא כמשהו חיובי, ואומרים שייתכן והיא מצביעה על כך שצרכנים מקוונים הפכו למיומנים יותר בשימוש בקופונים ובקבלת החזרים כספיים ושיפרו את יכולתם למצוא עסקאות טובות יותר. למרות הפופולריות של המובייל, סל הקניות הממוצע של גולשים שרוכשים דרך המחשב גדול יותר: 135.33 דולר לעומת 116.02 דולר. סל קניות ממוצע של גולשים שהגיעו לאתרי הקניות מפייסבוק עמד על 109.94 דולר. חמש הערים הפופולריות ביותר לקניות מקוונות היו ניו יורק, וושינגטון די.סי, אטלנטה, לוס אנג'לס ושיקגו, כשסל הקנייה הממוצע בניו יורק עמד על 121.91 דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x