$
חדשות טכנולוגיה

יוטיוב תשיק בקרוב שירות מוזיקה בתשלום, אבל האמנים מתמרדים

השירות, שנמצא כעת בבטא, יאפשר למשתמשים להאזין בלי מגבלה למאגר המוזיקה שנמצא ביוטיוב, ללא פרסומות. עם זאת, לא מעט חברות מוזיקה טוענות כי התמלוגים שיוטיוב מציעה אינם מספקים

נמרוד צוק 12:2918.06.14
יוטיוב תשיק בקרוב שירות מוזיקה חדש למנויים בתשלום. כך אישרה אמש (ג') החברה, לאחר חודשים של שמועות ודיווחים לא רשמיים בנושא. מהשירות, עם זאת, עלולים להיעדר מספר לא קטן של אמנים בעקבות אי הסכמה על גובה התמלוגים בין גוגל המחזיקה באתר הוידאו לבין כמה לייבלים עצמאיים מרכזיים. גוגל בוחנת כעת את השירות בבטא פנימי, ועדיין לא ידוע מתי השירות ייפתח למשתמשים.

 

בגלל הסכסוך הפיננסי והמשפטי, כ-10% מהאמנים שיוטיוב מעוניינת לכלול בשירות עשויים למצוא את עצמם בחוץ. בין השאר, מדובר בידוענים כגון אדל, הארקטיק מאנקיז ו-וומפייר וויקאנד. הגדול מבין הגופים שמצויים בסכסוך עם גוגל הוא Beggars Group, חברת תקליטים שמאגדת לייבלים חשובים כמו 4AD, מטאדור וראף טרייד, בהם חתומים בין היתר המוזיקאים בון איבר, גריימס, אינטרפול, הסטרוקס וארקייד פייר.

 

אדל. יתכן ולא תכלל בשירות הפרימיום החדש של יוטיוב אדל. יתכן ולא תכלל בשירות הפרימיום החדש של יוטיוב צילום: אי פי אי

 

המחיר שהאמנים עלולים לשלם על סירובם להכנע לתנאים של יוטיוב, עם זאת, עלול להיות גבוה יותר - ביוטיוב טוענים כי הורדת שירים מהשירות בתשלום בשעה שאלה עדיין זמינים להאזנה בחינם במסגרת מאגר הקליפים הפתוח לכל יאכזב את המנויים, ולכן הם ייאלצו להסיר את החומרים גם מהגרסה הקיימת והחינמית של יוטיוב.

 

"אנו מוסיפים פיצ'רים שיהיו זמינים בלעדית למנויים משלמים כדי לספק לשותפים העסקיים שלנו בתחום המוזיקה תזרימי הכנסות נוספים, מעבר למאות מיליוני הדולרים שיוטיוב מייצר להם מדי שנה", אמר דובר יוטיוב בהודעה רשמית שהוציאה החברה. היקף התמלוגים שהחברה העבירה לחברות תקליטים ואמנים בשנים האחרונות הסתכם בכמיליארד דולר, טוענים ביוטיוב והוסיפו כי הסכסוך עם הלייבלים העצמאיים לא צפוי לעכב את עלייתו של השירות לאוויר.

 

בתעשייית המוזיקה העצמאית לא מתרשמים מהטענות. "אנו מקבלים יחס הוגן מחברות כמו ספוטיפיי, rdio, רפסודי וכ-20 שרותי סטרימינג ומוזיקה נוספים, אבל לא מיוטיוב. זה הגיע למצב בו נאלצתי להגיש תלונה רשמית ל-FTC בשבוע שעבר", אמר למגזין המוזיקה בילבורד ריץ' בנגלוף, נשיא התאחדות הלייבלים העצמאים A2IM.

 

שרותי המוזיקה בסטרימינג פועלים כעת בזירת התגוששות עמוסה להפליא. רק לפני כמה חודשים הושק שירות "ביטס מיוזיק" של יצרנית האוזניות הפופולרית, והפך לאחד הנכסים המרכזיים בעסקת רכישת החברה על ידי אפל בסכום של 3 מיליארד דולר. גם אמזון השיקה לאחרונה שירות משלה, כאשר במקביל המתחרות הותיקות כמו ספוטיפיי ו-rdio מוסיפות פיצ'רים ותכנים חדשים בנסיון לשמור על תחרותיות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x