$
מכשירים ומדריכים

בלקברי השיקה את המכשיר המוזל Z3, תולה את יהבה באינדונזיה

מחירו 190 דולר בלבד; הוא מהווה ראש גשר לניסיון של בלקברי לכבוש מחדש את השוק האינדונזי, בו שלטה לפני שנתיים ביד רמה. "אם השוק לא יקבל בחיוב את המהלך הזה, יהיו לנו בעיות קשות", אמר מנכ"ל החברה

נמרוד צוק 11:4214.05.14
בלקברי מסרבת להכנע: למרות מצבה העגום למראה בשוק הסמארטפונים, החברה השיקה אתמול (ג') את מכשיר ה-Z3, שעולה 190 דולר ואמור לחזק את נוכחותה בפלח השוק התחתון. המכשיר הושק באירוע בג'קרטה בירת אינדונזיה.

ה-Z3 הוא הפרי הראשון של שיתוף הפעולה בין יצרנית המובייל הקנדית ובין פוקסקון הסינית. הוא מצויד במסך בגודל 5 אינץ' בתצורת סמארטפון סטנדרטית, וללא המקלדת הפיזית המסורתית של בלקברי. יש לו מעבד קוואלקום בעל ארבע ליבות במהירות 1.2 גיגה-הרץ, זיכרון פעולה של 1.5 גיגה-בייט ומרחב אחסון קטן למדי של 8 גיגה-בייט.

 

מכשיר ה-Z3 מכשיר ה-Z3 צילום מסך: Blackberry

 

זהו המכשיר הראשון שהחברה השיקה מאז מינוי המנכ"ל החדש ג'ון צ'ן, ובהמשך הדרך היא צפויה לשווק אותו בשווקים נוספים מלבד אינדונזיה. המכשיר נחשף לראשונה בפברואר האחרון, לצד ה-Q20, דגם דגל חדש שטרם יצא לשוק ואמור להחזיר לשימוש את ממשק המשתמש מבוסס המקלדת והכפתורים שאפיין אותה בעבר.

 

"אם השוק לא יקבל בחיוב את המהלך הזה, יהיו לנו בעיות קשות", אמר צ'ן באירוע ההשקה. חלק מהמשקיפים, עם זאת, דווקא אופטימיים יותר. "אם המוצר הזה יאפשר להם לחזור לצמיחה - ולו הקטנה ביותר - בשוק האינדונזי, זו תהיה הצלחה. זה יראה שיש עדיין מקום לבלקברי בשוק הזה", אמר על המהלך ריאן לאיי, אנליסט ב-IDC, לסוכנות רויטרס.

 

מלבד המחיר האטרקטיבי לעומת ההיצע הנוכחי של החברה, מנסה בלקברי לפתות את הלקוחות האינדונזיים באמצעות התאמת המכשיר להקלדה מהירה בשפתם, וגרסה מיוחדת של אפליקציית המסרים BBM שכוללת סטיקרים שקשורים בתרבות המדינה.

 

BB10 פתוחה למתחרות

 

השוק האינדונזי היה בעבר מעין מגרש ביתי עבור בלקברי, שהחזיקה לפני שנתיים ביותר מ-40% מענף הסמארטפונים במדינה - עם מכירות של 600 אלף מכשירים ברבעון. מאז, עם זאת, כבשו מכשירי האנדרואיד הזולים יותר את השוק, כפי שקרה בשאר חלקי העולם, והחברה נותרה עם נתח שוק של 4% ומכירות שהצטמצמו ל-100 אלף יחידות ברבעון, על פי נתוני IDC ל-2013. כיום שולטת סמסונג בענף, עם נתח שוק של יותר מ-30%.

 

בתוך כך, בלקברי הודיעה שתאפשר לחברות מתחרות בתחום השירותים הארגוניים - SAP, סיטריקס ו-IBM - להישען על מערכת ההפעלה BB10 שלה בשירותיהם. המטרה היא לשמר את נוכחות מוצרי בלקברי בארגונים, דרך רכיבי ניהול מכשירים שקיימים במערכות ארגוניות – כמו למשל, אלו שמנטרים כניסה לשרתי הארגון מטלפונים שבבעלות העובדים. המהלך הוא חלק ממגמת בלקברי לפתיחת שירותיה המקוונים למשתמשי טלפונים ופלטפורמות אחרים. החברה כבר פתחה את BBM, שירות הצ'ט המוצפן שלה, לשימוש במכשירים אחרים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x