$
בשולי הרשת

בשולי הרשת

תוציאו את גוגל מהכיתה, היא משחיתה את הדור הצעיר!

כך טוען סרטון חדש בקמפיין Scroogled של מיקרוסופט. לפיו, ילדים שמשתמשים במנוע החיפוש של גוגל במסגרת לימודיהם נחשפים לתוכן שיווקי ובעייתי. הסרטון זיכה את מיקרוסופט בביקורת קשה ובלעג

נמרוד צוק 16:2426.08.13

סרטון חדש שעלה לרשת מציג ילדה עם ילקוט על גבה שמספרת להורים שלה מה היא למדה היום בכיתה - איך לקבל דו"ח קרדיט בחינם, איך למחזר את המשכנתא ואיך לקנות ויטמינים בזול, אליהם היא נחשפה בפרסומות של גוגל כשחיפשה חומרים על ההיסטוריה של מסופוטמיה. מאחורי הסרטון עומד קמפיין Scroogled של מיקרוסופט, אשר מזה מספר חודשים תוקף בצורה אגרסיבית את ענקית החיפוש.


הסרטון האחרון נועד לקדם את Bing For Schools של החברה, שהושק בסוף השבוע שעבר. מדובר בגרסה של מנוע החיפוש אשר עוברת סינוני תוכן ולא מציגה פרסומות ותוכן שיווקי, לשימוש בבתי ספר.

 

 

על פי נתונים שפרסמה מיקרוסופט לצד הסרטון, 79% מההורים לילדים בגילאי יסודי עד תיכון בארה"ב מאמינים שלבתי הספר צריכה להיות האפשרות לספק לתלמידים חיפוש נטול פרסומות, וכי 84% מההורים לא מודעים לעובדה שילדיהם נחשפים לפרסומות בעת הגלישה באינטרנט ממחשבי בית הספר. גוגל, לעומתה, לא מציעה כלים לסינון תוכן שיווקי בשירותיה שמיועדים לבתי ספר, והיא מסתפקת בלהציע גישה מוגבלת ליוטיוב וסינון תוכן בסיסי, שניתנים לביטול בקלות.

 

פרסומת קודמת מקמפיין Scroogled פרסומת קודמת מקמפיין Scroogled

 

בתוכנית שהשיקה מיקרוסופט לקידום Bing For Schools בשבוע שעבר כלולה גם אפשרות לצבור נקודות זכות על ידי השימוש במנוע החיפוש וניצולן לרכישת לרכוש טאבלטים מתוצרת החברה עבור התלמידים.

 

סרטוני Scroogle הקודמים עקצו את החברה על היחס לפרטיות בשירותי ג'ימייל, גוגל פליי ואחרים. הסרטון החדש זכה ללעג מצד אתרי טכנולוגיה בחו"ל ומגיביהם. באתרcnet, למשל, השתעשעו מכך שמיקרוסופט ניסתה לשכנע הורים שפרסומת טקסטואלית למשכנתא היא מה שישחית את מוחו של ילדם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x