$
אינטרנט

פרשנות

גוגל לא באמת אוהבת אותך

בכל פעם ששירות מקוון נתקע או מתקלקל, תוצג לכם הודעה מתנצלת ומשועשעת. עדיף שחברות הטכנולוגיה ישקיעו בשיפור המוצרים ולא ביצירת האשליה שהן החברות הכי טובות שלנו

ליאור מורג 15:1103.08.13

ההודעה באתר הסרטונים הפופולרי Vevo מרגיעה אותי ואומרת שזה לא אישי: "אנחנו אוהבים אותך, אבל פשוט לא יכולים לנגן את הסרטון באזור שבו אתה גר‭."‬ אתר קיצור כתובות הרשת Bitly מעודד אותי בעזרת הכיתוב "אתה יכול לעשות את זה‭,"!‬ כשכל מה שאני עושה זה לגרור קיצור דרך לשורת הדפדפן - פעולה מוטורית לא סבוכה במיוחד.

טוב שנגמרה תקופת ההודעות הבלתי ידידותיות שהכרנו בעבר, שבמהלכה הקפיץ לנו המחשב מספרי שגיאה ארוכים, ניסוחים טכניים מסורבלים, ובעיקר טרח שלא לספק לנו שום מידע על מה שבעצם קרה ואיך אפשר לתקן את זה.

 

פעם זה היה פחות נחמד, אבל גם פחות מעצבן פעם זה היה פחות נחמד, אבל גם פחות מעצבן צילום מסך: gmail.com

 

אבל לחשיבה שמתמקדת בצרכן של השנים האחרונות, שהיא חיובית ביסודה, יש גם כמה תוצרים בלתי נסבלים. אחד מהם הוא התנחמדות היתר של שירותים שבסופו של דבר אמורים לשרת אותנו ולא להפוך לחברים הטובים ביותר שלנו.

 

הדבר בולט במיוחד בהודעות שגיאה, שמדגימות בצורה החדה ביותר את המרחק בינינו לבין אלה שמתנהגים כאילו אכלו איתנו מאותו מסטינג. בזמן תקלה ביוטיוב מופיעה באתר הודעה ש"צוות של קופים מאומנים נשלח כדי להתמודד עם המצב" (באנגלית זה נשמע יותר טוב‭,(‬ שבפעם הראשונה אולי משעשעת. בפעם החמישית אתה נזכר שמאחורי יוטיוב עומדת גוגל - חברה ששווה כמעט 300 מיליארד דולר - ויכולה לדאוג שתקלות כאלה לא יקרו, במקום לזרוק בדיחות על פרימאטים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x