$
מכשירים ומדריכים

סמסונג עקפה את אפל במדד שביעות רצון הצרכנים

היצרנית הדרום קוריאנית הפכה ליצרנית הסמארטפונים האהובה ביותר בארצות הברית, לפי מדד הארגון הצרכני ACSI. באופן אירוני, אפל עצמה עקפה את סמסונג במדד המקביל בשוק הביתי שלה

נמרוד צוק 11:4101.08.13

סמסונג עקפה את אפל במדד שביעות רצון הצרכנים של ארגון ACSI האמריקאי וכבשה את המקום הראשון בתחום הטלפונים. בדרום קוריאה, לעומת זאת, דווקא האייפון 5 של אפל הוא זה שכבש את המקום הראשון במדד המקביל, ה-NCSI.

 

את שני המקומות הראשונים בטבלה של ASCI, המדרגת את הטלפונים החכמים החביבים ביותר על הצרכנים האמריקניים, תפסו הגלקסי S3 והגלקסי Note 2, עם ציון זהה של 84. הסקר נערך בתחילת השנה אך פורסם רק כעת, ומסיבה זו הגלקסי S4, מכשיר הדגל הנוכחי של סמסונג, לא נכלל בדירוג.

 

האייפון 5 והאייפון 4S הסתפקו השנה במקום השני עם 82 נקודות, והאייפון 4 - במקום החמישי עם 81 נקודות. בתחתית הרשימה ניצבו מכשירי בלקברי, ה-Curve והבולד, עם ציונים של 67 ו-64 בהתאמה.

 

סמסונג גלקסי S4. לא נכלל בנתוני סקר ASCI סמסונג גלקסי S4. לא נכלל בנתוני סקר ASCI צילום: אוראל כהן

 

אפל פחות מחדשת

 

לדברי ACSI האמריקאי, משתמשי אפל לא רואים הבדל משמעותי בין דגמי האייפון השונים, בשעה שמשתמשי סמסונג נתנו דירוג גבוה משמעותית ל-S3 לעומת ה-S2 שקיבל השנה ציון של 78 בלבד - נתון שממחיש את ההתקדמות המהירה של סמסונג בעיני הצרכנים, בשעה שאפל נתונה בקפאון תודעתי מבחינת חדשנות.

 

בארגון מעריכים כי במידה וגלקסי S4 ירשום ציון גבוה בדירוג של השנה הבאה, סמסונג תרשום נצחון מוחץ. זאת בהתחשב שהיצרנית הקוריאנית עדיין נשפטת גם על בסיס דירוג ממוצע של כל מכשיריה, חלקם גם ישנים ובסיסיים.

 

נתון נוסף שעלה מהמדד מראה כי משתמשי טלפונים חכמים הרבה יותר שבעי רצון מהמכשירים שלהם - המכשירים המתקדמים יותר זכו לציון ממוצע של 76, לעומת 69 לטלפונים בסיסיים. לדברי הארגון, הצרכנים מעריכים את יותר הערך המוסף של יכולות הסמארטפונים מאשר את החסכון הכספי ברכישת טלפון בסיסי. המכשירים הבסיסיים קיבלו ניקוד גבוה בסעיפי "תמורה לכסף" וחיי סוללה, אבל הטלפונים החכמים זכו בניקוד גבוה יותר בסעיפי עיצוב, נוחות שימוש ומגוון תכונות.

 

בסקר המקביל של ארגון NCSI הדרום-קוריאני, שנערך בקרב 44 אלף אנשים, נשאלו הלקוחות לגבי כמות התקלות במכשירים - כאשר בעלי האייפון זכו למספר התלונות הנמוך ביותר: רק 17% מהם דיווחו על תקלה כלשהי. LG התייצבה באמצע עם 25% ממשתמשיה שחוו תקלות, בעוד ש-31% משתמשי סמסונג דיווחו על תקלות. הדבר חשוב במיוחד בהתחשב בכך שדרום קוריאה הוא שוק הבית של סמסונג, והיא שולטת בו ביד רמה, עם 65% מהשוק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x