$
הייטק והון סיכון

יהודה זיסאפל: הייצור בישראל שומר על הטכנולוגיה שלנו

בעוד רבות ממתחרותיה בתעשיית החומרה מעדיפות להעביר את הייצור לחו"ל, חברת רד תקשורת מחשבים מעדיפה להמשיך לייצר בעצמה כאן בישראל. "כלכליסט" ביקר במפעל החברה בהר חוצבים ושמע על היתרונות של ייצור מקומי

מאיר אורבך 13:3506.03.13
מרבית החברות הישראליות העוסקות בתחומי התקשורת והשבבים אינן ששות להתעסק עם נושא הייצור ובוחרות להעביר את הפעילות לידי ספק חיצוני בין אם הוא בישראל ובין אם הוא מעבר לים.

חברת רד תקשורת מחשבים של האחים זיסאפל חושבת אחרת; אריק לוין, סמנכ"ל התפעול של מפעל החברה בהר חוצבים, שאירח את "כלכליסט" מאמין שהחברה חייבת לייצר בעצמה את המוצרים. לוין הסביר כי הייצור העצמי מקנה לחברה מהירות תגובה גבוהה לתחרות בשוק.

 


 

"אנחנו חברה שמייצרת הרבה מוצרים בווליום לא גבוה כך שאנחנו חייבים רמה מאוד גבוהה של גמישות בייצור המוצרים שלנו", הוסיף. 

 

"קשה להתחרות עם הסינים על מחירים. הדבר שרואים יותר ויותר שהייצור הוא לא לגמרי משני וכאשר אתה מעביר ייצור לסין אתה גם מאבד בסופו של דבר את הטכנולוגיה", אמר ל"כלכליסט" יהודה זיסאפל, יו"ר החברה. "כאשר מייצרים בסין בסופו של דבר הם משתלטים על השוק. כאשר אנחנו שומרים על הייצור כאן אנחנו שומרים על השוק שלנו והטכנולוגיה שלנו קרובה אלינו ולא מעתיקים לנו אותה".

 

יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת רד-בינת יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת רד-בינת צילום: קובי קנטור

 

מפעל החברה היושב בהר חוצבים מעסיק כ-230 עובדים תושבי ירושלים והסביבה ומפעיל את קווי הייצור שלו 24 שעות ביממה שישה ימים בשבוע. רד תקשורת מחשבים מעסיקה כ-1000 עובדים במרכז החברה ברמת החייל תל אביב, במפעל בירושלים ובשאר העולם.

 

מנכ"ל החברה הוא דרור בין שהצטרף אליה לאחרונה מקומברס. החברה מספקת פתרונות לספקי שירותי תקשורת, חברות תקשורת ומפעילים סלולריים, כמו גם פתרונות מעבר לרשתות שמבוססות על מיתוג מנות עבור חברות תשתיות ותחבורה, מוסדות ממשלתיים וארגונים פרטיים.

 

למעלה מ- 12 מיליון יחידות של מוצרי החברה הותקנו ברחבי העולם, ובין לקוחותיה נמנים 150 חברות טלפוניה וספקי תקשורת בינלאומיים. החברה היא חלק מקבוצת רד, שהכנסותיה נאמדות ב-1.2 מיליארד דולר בשנה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x