שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

בלעדי לכלכליסט

צחי סולטן השקיע כ-300 אלף דולר ב-ESS הישראלית, שמפתחת קניון לפייסבוק

הכירו את Easy Social Shop, שמציעה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לפתוח "סניפים" בפייסבוק - שיאפשרו שיתוף מוצרים, דירוג שלהם ואף מכירה ישירה. "אנשים רוצים לעשות קניות בפייסבוק", הסביר ל"כלכליסט" ניסים לחיאני, מנכ"ל החברה

אסף גלעד 12:3507.11.12
צחי סולטן, בעל השליטה בכלל חיתום ושותפו של נוחי דנקנר בשותפות קידוחי הגז והנפט מודיעין, מצטרף לטרנד ההשקעות בסטארט-אפים. סולטן השקיע 200-300 אלף דולר בחברת הסטארט-אפ Easy Social Shop, שהייתה פעילה עד כה מתחת לרדאר התקשורתי, ומבקשת להקים חנויות וירטואליות בפייסבוק עבור עסקים קטנים ובינוניים.

במידה רבה מבקשת ESS להפוך את הרשת החברתית לפחות כמו פייסבוק ויותר כמו איביי. ESS לוקחת את קטלוג המוצרים שמחזיקות חנויות פיזיות או וירטואליות ברשת ומעבירות אותן באופן אוטומטי אל פייסבוק. בכך היא מאפשרת לאותן חנויות למכור גם על גבי הרשת החברתית. החנות מנהלת קטלוג מוצרים על גבי פייסבוק, והלקוחות יכולים לדרג את המוצר, לעשות לו לייק, לשתף אותו עם חבריהם בפייסבוק ואף לרכוש אותו ישירות.

 

"צחי הבין שמדובר בתעשייה של 10 מיליארד דולר", אמר המנכ"ל ניסים לחיאני. "באנו אליו עם לקוחות ספורים, כיום מצטרפים אלינו 100-150 לקוחות ביום".

 

ניסים לחיאני (מימין) ואופיר טהור, מייסדי ESS ניסים לחיאני (מימין) ואופיר טהור, מייסדי ESS צילום: אוראל כהן

 

הדמיון לאיביי אינו מקרי. החברה צירפה לחבר הדירקטוריון שלה את יואב קוטנר, לשעבר בכיר באיביי ומי שהיה שותף למכירת הסטארט-אפ האמריקאי מג'נטו לענקית הקמעונאות תמורת 180 מיליון דולר, לפי דיווח של TechCrunch. שיתופי פעולה קיימים של ESS עם מג'נטו עשויים להוות בסיס לשיתופי פעולה בין הסטארט-אפ ובין איביי.
 

בנוסף לפייסבוק, ESS מאפשרת לבעל העסק לפתוח חנות מקבילה גם באתרים אחרים כגון איביי, אמזון, מג'נטו, Shopify ו-Etsy. בפלטפורמה של ESS, כל שינוי שמכניס בעל החנות לקטלוג החנות שלו יגיע אוטומטית לכל גרסאותיה ברשת והחברה אף מספקת שירותי תמיכה והמרה של כל סוגי המטבעות.

 

 

כשחברים קונים, גם אתם רוצים לקנות

 

כיום פעילות במערכת של ESS עשרות אלפי חנויות, רובן בארה"ב. לפי המנכ"ל לחיאני, עד כה ביקרו בחנויות הווירטואליות 3.3 מיליון מבקרים, כאשר 44% מהם הם קונים חוזרים. המרכיב החברתי, כך מסתבר, הוא מקדם מכירות לא רע: 25% מהאינטראקציות של המשתמשים עם המוצרים הם נגזרת של הפעילות החברתית ברשתות, אך לטענת לחיאני, אם מודדים את שיעור ההמרה - כלומר אחוז המשלמים מתוך כלל המבקרים במערכת - מקבלים נתון גדול פי 3 משל חנות מקוונת מוצעת.

 

לחיאני (משמאל) וטהור. "אנשים רוצים לעשות קניות בפייסבוק" לחיאני (משמאל) וטהור. "אנשים רוצים לעשות קניות בפייסבוק" צילום: אוראל כהן

 

"כשאתה רואה שחבר שלך משתף את העובדה שהוא רכש כרטיס טיסה ליעד כלשהו, או שחבר אחר הוסיף זוג אופניים לרשימת המוצרים שהוא היה רוצה לרכוש, הסיכוי שלך לעקוב אחריהם או לבצע קנייה אחרת הוא גדול יותר", אמר. ESS מפעילה אלגוריתמים שמתאימים מוצרים שונים לבעלי פרופיל שונה, מגדר, מיקום או תחומי עניין - ומספקת מידע לבעלי החנויות באשר לפרופיל הקונים.

 

את ESS הקימו ניסים לחיאני (30) בעברו ראש צוות בסיסקו ישראל, ואופיר טהור (29) לשעבר ראש צוות וארכיטקט תוכנה בסטארט-אפ באזמטריקס שנמכר לנילסן.

 

לחיאני וטהור הכירו יחד עוד כסטודנטים בתואר ראשון למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן. במסגרת פרויקט לימודי משותף הם פיתחו תוכנה אוטומטית שבודקת תרגילים, ומכרו אותה תמורת כמה אלפי דולרים, הפעם הראשונה בה מכרו השניים תוכנה.

 

מהכסף שהרוויח מהמכירה, נסע לחיאני לטיול ארוך לדרום אמריקה. "רציתי לקנות תרמיל, ובדיוק באותו הזמן גלשתי בפייסבוק וראיתי המלצה על תרמיל, אבל לא ניתן היה לדעת כמה הוא עולה", סיפר לחיאני ל"כלכליסט". "המשכנו לחקור וראינו שיש צורך של אנשים לקנות בפייסבוק, וכשתהינו למה זה לא קורה, גילינו שהמוכרים עדיין לא גילו את עולם המסחר האלקטרוני ואת הקשר שלו לפייסבוק. אחרי עבודה של כמה חודשים מסביב לשעון היה לנו מוצר ביד, אבל לא ממש שיווקנו אותו".

 

"ואז הגיע אלינו טלפון", מספר לחיאני. "זו היתה לקוחה מניו-ג'רזי, בעלת חנות ביגוד ואופנה, שהתקינה את המוצר. באותו זמן לא ממש שיווקנו את המוצר בארה"ב, אבל הוא הגיע עד לשם. זה היה הזמן שבו הבנו שיש לנו משהו ביד".

 

המודל: חנויות מקוונות בחינם - ומתחלקים בהכנסות

 

איך אתם ממוקמים בתחרות מול חברות כגון זיבבה, איביי וחברות אחרות שעוסקות בהקמת קניונים בפייסבוק?

לחיאני: "אנחנו מנסים להישאר בנישה המסוימת מאוד של עסקים קטנים ובינוניים. אנחנו מתמקדים כבר בעסקים שיש להם אתר אינטרנט עם קטלוג מוצרים ופשוט מסייעים להם להעביר את הקטלוג הזה לרשתות החברתיות באופן אוטומטי, ולא מתמקדים כמו איביי בעסקים שרוצים להקים מלכתחילה את הנוכחות שלהם ברשת. את זה אנחנו לא עושים. בנוסף, אנחנו לא רוצים רק שתקים חנות בפייסבוק, אלא שתוכל לבצע שם עסקאות".

 

פייסבוק השיקה לאחרונה שירות מתנות שמאפשר למשתמשים לרכוש מתנות לחברים. בהמשך הם עשויים לבנות מערכת שתאשפר לרכוש מוצרים רגילים בפייסבוק. איך זה ישפיע עליכם?

"אנחנו רואים בזה רק הכרה בכך שהתחום שלנו מתפתח ופייסבוק סך הכל מעלים את המודעות לפתרון שאנחנו מציעים. מאז ההשקה של פייסבוק, ראינו צמיחה גדולה בכניסות לאתר שלנו. לשוק החנויות החברתיות פוטנציאל מיידי של 10 מיליארד דולר".

 

ומהו המודל העסקי שלכם?

"בעלי החנויות מקבלים מאיתנו חנות מקוונת בחינם. אנחנו מביאים להם מאפיינים נוספים ומספקים להם יותר מכירות, ומתחלקים איתם בהכנסות מהמכירות".

 

בקיצור, הוקמתם כדי להירכש על ידי איביי.

"אנחנו לא עובדים רק עם איביי, אלא גם עם מג'נטו, שופיפיי ואטסי. אבל אם נירכש, זה יהיה כנראה על ידי אחת מאתרי המסחר האלקטרוני או הרשתות החברתיות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x