$
חדשות טכנולוגיה

לצייץ את הנולד: אלגוריתם לניחוש העתיד בטוויטר

חוקר מ-MIT הציג אלגוריתם שמסוגל לנבא נושאים שיהפכו להיות פופולריים בקרב משתמשי טוויטר, האלגוריתם יוכל לשמש לחיזוי של עוד תחומים דינמיים כגון ערכי המניות ומחירי כרטיסים

רפאל קאהאן 14:0102.11.12
חוקר מאוניברסיטת MIT הציג אלגוריתם שלטענתו יכול לזהות טרנדים בטוויטר שעות לפני שהם מתרחשים, כך על פי הודעה של MIT. החוקר, פרופ' דבבראט שאה, פיתח את האלגוריתם בשיתוף עם עוזר המחקר שלו, סטניסלב ניקולוב שהוא גם עובד של חברת טוויטר בעצמו.

 החידוש הגדול באלגוריתם הוא לא רק בחיזוי נושאים פופולריים בקרב משתמשי טוויטר, אלא האפשרות להתאימו גם לתחומים אחרים כגון: חיזוי מחירי מניות, מחירי כרטיסי טיסה או כל תחום אחר המתבסס על משתנים דינמיים. נושא חיזוי העתיד הוא תחום שצובר עניין רב בגלל היישומים האפשריים שלו בעולם האמיתי.

  

על פי הדיווח של MIT, האלגוריתם מסוגל לדייק ב-95% מהמקרים בשנבדקו. עיקרון הפעולה שלו מתבסס על יכולות לימוד מכונה ועל השוואת מידע בזמן אמת מול מידע היסטורי. החיזוי מתבצע לא רק על בסיס השוואה בין השניים אלא גם על ידי ניתוח של אירועים והשוואתם לאירועים דומים בעבר. כך למשל, השוואה בין "ציוץ" פופולארי בנושא מסויים ייקח בחשבון גם את פופולריות הנושא בקרב המשתמשים וייתן ציון בהתאם לקידומו בעבר.

 

טוויטר בירכה על המחקר, ושאה אף הציע כי ניתן יהיה ליישם אותו על מנת לקבוע מחירי פרסום בקרב נושאים שזוכים לפופולריות רבה כנגד אלה שלא. מפרסמים ישמחו להתאים את מסעות הפרסום שלהם לנושאים אשר ידוע מראש כי יזכו לפופולריות רבה יותר בקרב משתמשי טוויטר.

 

הבעיה העיקרית שעלולה להיווצר היא בניתוח כמויות המידע האדירות שמיוצרות על ידי הרשתות החברתיות וכן על ידי משתמשי האינטרנט. אולם האלגוריתם יודע להתמודד גם עם התופעה הזו. זאת על ידי שימוש בניתוח מקבילי של תופעות וטרנדים. בנוסף בגלל היכולת של האלגוריתם ללמוד באופן עצמאי את המערכות שהוא מנתח, הוא יוכל לרוץ באופן חלק על מערכות סקלביליות שחברות אינטרנט רבות משתמשות בהן.

 

חיזוי העתיד איננו תחום שרק טוויטר מתעניינת בו, גם גוגל ניסתה את כוחה בתחום בעזרת כלי ה-Google Correlate שלה. גם ב-IBM הציגו לפני זמן לא רב מערכת שתהיה מסוגלת לנבא את העתיד ושמתוכננת להיות מיושמת בתכנון של ערים חכמות..

בטל שלח
    לכל התגובות
    x