$
מכשירים ומדריכים

חדש מנוקיה: In-Location - ניווט בתוך בניינים

היצרנית הפינית חשפה טכנולוגיה חדשה לניווט בתוך בניינים, אותה היא מפתחת ביחד עם סמסונג, סוני וחברות נוספות. בעזרתה, תוכלו למצוא מוצר ספציפי בתוך קניון או את המושב שלכם במשחק כדורגל

הראל עילם 16:1123.08.12

כל תוכנת ניווט יכולה להנחות אתכם אל הקניון הקרוב; עם זאת, אין בנמצא אחת שתראה לכם היכן נמצאת חנות ספציפית - או איפה השירותים הקרובים ביותר. נוקיה חברה לסמסונג, סוני ויצרניות ציוד התקשורת ברודקום וקוואלקום ולחברות נוספות - והכריזה היום (ה') על שותפות בשם In-Location שתאפשר לחדד את דיוק תוכנות לרמה הנדרשת לניווט בתוך בניינים.


הטכנולוגיה של In-Location מתבססת על תקן תקשורת אלחוטית קצר טווח שיספק דיוק בטווח סטיה של 20 ס"מ. יישומי In-Location יישענו על מפות פנימיות, שכבר קיימות בלא מעט בתי עסק בארצות הברית -4,600  בספירה האחרונה. בנוסף, יקבלו המשתמשים הצעות רכישה, קופונים, מבצעים ודילים בהתאם למיקומם בתוך בית העסק.

 

 

נוקיה היא מפתחת מרכזית בשותפות In-Location: הטכנולוגיה שלה נשענת על סט סטנדרטים פתוח בשם HAIP שמבוסס על בלוטות' 4.0, בשילוב WiFi AC ותומך במהירויות של עד 5 גיגה-ביט לשניה. מיצוע נתוני המיקום מהבלוטות' ונקודות ה-WiFi יאפשר דיוק גבוה משל אנטנת GPS. הדבר ידרוש התקנת אנטנות קטנות בתוך בתי העסק, והטכנולוגיה כבר נבדקה ועומדת בדרישות.

 

 

הטכנולוגיה תוצלב עם נתונים שונים - ותמליץ לכם מה לקנות הטכנולוגיה תוצלב עם נתונים שונים - ותמליץ לכם מה לקנות צילום מסך: youtube

 

ניווט-קניונים: ברכה או קללה בתחפושת?

 

במבט ראשון, הפיתוח של נוקיה והאחרות נראה כמו כלי שימושי מאוד: לא תצטרכו להתאמץ כדי למצוא את מדף של ספרי הפנטזיה בסטימצקי או אזור הירקות בסופר (או לחפש מוכר). יהיה גם הרבה יותר קל למצוא את המושב שלכם באצטדיון בלכתכם למשחק כדורגל או את החדר בו מאושפז חבר בבואכם לבקר אותו בבית החולים. עד כמה שהתרגלנו לחשוב שהסלולרי חשוב לנו בחוץ, רובנו מבלים 90% מהזמן שלנו בתוך בניינים.

 

מצד שני, מדובר בעוד מידע עליכם שיאספו מפרסמים ובעוד הרבה פרסומות שיגיעו למכשירים שלכם. אמנם הפרסום יהיה רלוונטי יותר, אולם יש שיראו בו שווה ערך למוכר עקשן שהולך אחריכם בחנות ומציע עוד ועוד מבצעים.

 

מדוע נוקיה זקוקה לסמסונג והאחרות?

 

היצרנית הפינית היא זו שפיתחה את התקן, אולם הירידה במכירות מכשיריה ומצבה הכלכלי לא מאפשרים לה להפיץ את תקן HARP לבדה. החברה מקווה שהברית עם סמסונג, סוני והיתר תוביל לייצור מוצרי קצה שונים - מאנטנות זולות במיוחד לבתי עסק ועד לתגיות חכמות שאפשר יהיה למקם בחנות כך שלקוחות יוכלו לאתר היכן נמצאים מוצרים מסויימים. התקן החדש יצריך גם אפליקציות תואמות רבות.

 

שותפות In-Location צפויה להציג אבות טיפוס של מוצרים ושירותים שונים כבר השנה - ובתחילת 2013 צפויה להתחיל תמיכה בכלים אלה בבתי העסק. נוקיה היא השחקנית היחידה בזירת הניווט בתוך בניינים: כאשר גוגל הציגה את גלאס, פרויקט המשקפיים החכמים שלה, הדגימה החברה ניווט בתוך מבנים שמאפשר לכם לאתר חנות ספציפית בתוך מרכז קניות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x