הגולשים לא רוצים שיעקבו אחריהם
סקר מצא כי 50% מהגולשים מסרבים לאפשר לאתרים לנתח את התנהגותם ברשת, ו-90% נוקטים אמצעי זהירות לשמירה על הפרטיות
אחרי שנים של אדישות יחסית מצד הגולשים, נראה שלאחרונה המודעות לנושא הפרטיות ברשת מזנקת: סקר של חברת TRUSTe מציג זינוק במספר הגולשים שנוקטים אמצעים כדי להגן על המידע האישי שלהם - כך דיווח אתמול (ב') הבלוג גיגהאום.
ב-2011 אמרו רק 27% מהגולשים מעל גיל 18 בארה"ב
כמו כן, 76% מסרבים לאפשר לחברות למסור את המידע שלהם לצד שלישי (עליה של 9% לעומת 2011), ו-90% אמרו כי הם נוקטים אמצעי זהירות לשמירה על פרטיותם, כגון מחיקת Cookies (עליה של 6% לעומת 2011). 58% אמרו כי הם "לא אוהבים" מעקב התנהגותי, עליה של 4% לעומת 2011. המעקב אחר התנהגותו של הגולש מתבצע, לרוב, על מנת להציג פרסומות שעשויות למשוך אותו. החברות העיקריות העוסקות בתחום הן גוגל ופייסבוק.
מוזילה ציינה לאחרונה ש-8.6% מהגולשים בגרסה השולחנית של פיירפוקס מפעילים את האפשרות Do Not Track, המונעת מעקב. בגרסה הסלולרית של פיירפוקס השיעור גבוה יותר ועומד על 19%. טוויטר הודיעה אף היא על תמיכתה ב-Do Not Track, ומיקרוסופט אף הצהירה כי זו תהיה ברירת המחדל בדפדפן החדש שלה - אך נסוגה מההצהרה תוך ימים ספורים). גוגל מאפשרת למשתמשי כרום להתקין תוסף שמונע ממנה לעקוב אחריהם, ואילו פייסבוק נמנעה עד כה מלהביע כל עמדה בנושא.