$
אינטרנט

כשפייסבוק ומיקרוסופט מאחדות כוחות, גוגל צריכה להתחיל לפחד

העמקת השת"פ בין הרשת החברתית למנוע החיפוש בינג עשוי לפגוע במקור ההכנסות העיקרי של גוגל, שצריכה לחשוב מהר על תגובה. כרגע כל מה שיש לה הוא כפתור ה-1+, וזה ממש לא מספיק

עומר כביר 12:4920.05.11
ענקית הטכנולוגיה גוגל נלחמת בחזיתות רבות, מול לא מעט חברות חזקות ובעלות השפעה: אפל, מיקרוסופט, אמזון ופייסבוק הן כנראה המוכרות שבהן. כל אחת מהיריבות הללו יוצרת מבחינת גוגל סיבות אמיתיות לדאגה, כך שאם שתיים מהחברות האלו מאחדות כוחות למתקפה משותפת - במאונטיין ויו כבר יכולים להתחיל לשקשק.

 

שתי החזיתות החמות ביותר של גוגל - מול מיקרוסופט ופייסבוק - מאיימות על פעילות הליבה ומייצר ההכנסות העיקרי שלה: מנוע החיפוש. מיקרוסופט, באמצעות מנוע החיפוש בינג, נוגסת בהתמדה בנתח החיפוש של גוגל, במיוחד בארה"ב. פייסבוק, בתורה, גונבת ממנועי החיפוש לא מעט גולשים, שמעדיפים לשאול את חבריהם במקום את האלגוריתם של גוגל.

 

שיתוף הפעולה בין פייסבוק למיקרוסופט נמשך זה זמן מה: לענקית התוכנה יש נתח קטן (1.6%) במניות פייסבוק, ומאז אוקטובר משולבות תוצאות מהרשת החברתית בבינג, בעיקר עמודים ואתרים שחבריו של המשתמש עשו להם לייק. אבל השבוע, שיתוף הפעולה הזה זינק לשלב הבא.

 

מעתה, לייקים שביצעו חבריו של הגולש ישפיעו על הדירוג של תוצאות החיפוש השונות, כאשר לצד התוצאות יופיע חיווי של הלייקים שביצעו החברים. במאבק של מנועי החיפוש באתרי ספאם, מדובר בנשק רב-עוצמה. שדרוגים נוספים כוללים, לדוגמה, הצגת עדכוני סטטוס מעמוד פייסבוק של חברה או ארגון שהגולש חיפש, או הצגת מידע על חברים הקשור לשאלת החיפוש. מי שינסה למצוא מידע על סן פרנסיסקו, יקבל רשימה של החברים מפייסבוק הגרים בעיר.

 

מדובר, כך נראה, בתשובה של פייסבוק ומיקרוסופט לכפתור ה-1+ שהשיקה גוגל במרץ, שהיה בעצמו תשובה חיוורת ללייק של פייסבוק. בשלב הזה ניתן לבצע 1+ לתוצאות חיפוש בגוגל, ולראות הצבעות 1+ שביצעו חברים (בלי, נכון לעכשיו, השפעה על דירוג התוצאות).

 

פייסבוק ומיקרוסופט משלבות במהלך זה שני משאבים רבי-עוצמה: מנוע החיפוש עטור השבחים והמשתפר בינג, ולמעלה מחצי מיליארד חברים בפייסבוק, שמבצעים מדי יום עשרות מיליוני לייקים לכתבות, פוסטים ואתרים ברשת.

 

איחוד המשאבים עתיד להיטיב עם שני הצדדים: בינג יזכה לתוצאות חיפוש אישיות ואיכותיות יותר, ויזכה לגידול בתעבורה ולגולשים מרוצים יותר. פייסבוק תזכה לחשיפה גדולה יותר של התכנים שלה, למידע נוסף על פעילות החברים, וגם כן לתעבורה גדולה יותר. והכל על חשבון גוגל.

 

כרגע כל מה שגוגל יכולה להציע הוא רשימה ארוכה של "לא": כפתור לא מוכר עם מספר משתמשים לא ידוע, שלא ברור מה יש להם להרוויח מהקלקה עליו. במילים אחרות, לבכירי גוגל אין סיבות לישון טוב בלילה: הם צריכים לחשוב על תגובה הולמת, ומהר.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x