$
אינטרנט

לכל לייק יש מחיר

לידיעת הבנקים וחברות הסלולר: הגולשים הם לא באמת חברים שלכם בפייסבוק, הם רק רוצים לקבל מבצעים והנחות

ההצלחה של פייסבוק והרשתות החברתיות הביאה לפריחה בתחום הייעוץ והשיווק. פתאום כל מי שיודע לעשות לייק ולהעלות תמונה נחשב מומחה לשיווק חברתי, וגם יודע להסביר למה חברות, ארגונים ועסקים חייבים פעילות ונוכחות ברשת החברתית. גופים רבים נתלים בהגדרה המסורתית של "חברים", וחושבים

שדרך פייסבוק יוכלו לשמור על קשר עם הלקוחות, שיהפכו לחברים בקהילה שלהם.

 

מחקר של יבמ שפורסם השבוע גילה את מה שברור לרובנו: כמו קובה גודינג ג'וניור, החברים בפייסבוק רוצים בעיקר דבר אחד - Show me the money. הצרכנים שרואיינו למחקר אמרו שהסיבות העיקריות לניהול קשר עם החברות הן השאיפה לקבל הנחות ולבצע רכישות, ורוב הנשאלים אמרו שהם לא מתקשרים עם עסקים באמצעות אתרים חברתיים.

 

אף אחד הוא לא באמת חבר, מעריץ או אוהד של בנק, ספק אינטרנט או חברת סלולר. החברות חשבו שההטבות יפתו את הגולשים, ואחרי שאלה יצטרפו לעמוד שלהן הם יהיו קהל שבוי, אבל למעשה הלקוחות לא רואים ערך אמיתי מעבר לצ'ופרים. מבחינת הצרכנים, נראה שפייסבוק הוא עוד ערוץ מידע, כמו אתר אינטרנט של חברה או עסק.

 

בעבר נרשמנו לאתר האינטרנט של החברה כדי לקבל דקות שיחה חינם או הנחה על פנקס צ'קים, היום צריך לעשות לייק. זה לא אומר שאנחנו מוכנים למערכת יחסים עם הבנק.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x