שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
IT בעולם

מחקר יבמ: רוב העסקים מפספסים את רצון הגולשים במדיה החברתית

לפי מכון יבמ לערך עסקי, רוב הגולשים מתקשרים עם חברות ברשתות חברתיות על מנת לקבל הנחות ולבצע רכישות; החברות, מצידן, טועות לחשוב כי המניע המרכזי להתקשרות הוא הרגשת קהילתיות

כתב כלכליסט 15:2929.03.11

חברות רבות בעולם אינן מבינות את ציפיות הלקוחות המשתמשים בכלי מדיה חברתית - כך טוען מכון יבמ לערך עסקי, המאגד כשישים מומחים של יבמ המבצעים מחקרים וניתוחי שוק ומגמות טכנולוגיות, במחקרו האחרון שהתפרסם היום (ג') בנושא ניהול חברתי של קשרי לקוחות במדיה חברתית. 

 

לפי

המחקר, חברות רבות טועות לחשוב שהרצון להיות מקושרים ולהרגיש חלק מקהילה הוא הגורם המרכזי המושך לקוחות לתקשרם עימן. אך מצידם של הלקוחות, הסיבות העיקריות לניהול קשר עם החברות הן השאיפה לקבל הנחות ולבצע רכישות - שיקול שהחברות מדווחות כי לדעתן אינו משמעותי בהחלטת הצרכנים לעקוב אחריהן.

 

מהמחקר של יבמ, במסגרתו רואיינו יותר מאלף צרכנים מרחבי העולם לצד 350 מנהלי עסקים מתחומים שונים, עולה עוד כי רוב הצרכנים מדווחים כי אינם מתקשרים עם עסקים באמצעות אתרים חברתיים ו-60% מהם טענו כי עליהם להאמין שהחברה איתה הם מתקשרים פועלת מתוך יושר מלא לפני שייכנסו לתקשורת כזאת.

 

רוב החברות משתמשות במדיה חברתית לתקשורת עם לקוחות, אולם פחות ממחציתן משתמשות ברשת החברתית על מנת לנטר את המותג שלהן, או לרכז נתונים לגבי צרכנים. אנשי המחקר ביבמ קובעים בסיכום כי חברות צריכות להשתמש בפלטפורמות חברתיות על מנת לכרות ולנתח נתונים לגבי מעמד המותג ותפיסות הרווחות בקרב צרכנים - על מנת לעודד חדשנות ושיפורים בשירותים, במוצרים ובחוויית הצרכן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x