מחקר: פייסבוק הגיעה למקום השני בקידום סרטוני וידאו
בדיקה של כ-2,000 אתרים מעלה כי פייסבוק היא האתר השני בשליחת משתמשים לצפיה בסרטוני וידאו, לפני יאהו ואחרי גוגל. עליה גם בהפניות הווידאו מעיתונים
לרשימת הראיות לכך שפייסבוק הופכת להיות האתר החשוב ברשת אפשר להוסיף גם את העובדה שפייסבוק הגיעה למקום השני - אם כי בהפרש ניכר - בהפניית משתמשים לאתרי וידאו, אחרי גוגל ולפני יאהו. כך עולה מנתוני דו"ח
של החברות Brightcove ו-TubeMoguk שפורסם בסוף השבוע, המתייחס לרבעון השלישי של 2010. פייסבוק אחראית ל-9.6% מכלל הפניות הווידאו, בעוד גוגל אחראית לכ-55% ויאהו ל-8%.
הנתונים מעידים על ירידה בהפניות מגוגל ויאהו - שעמדו אשתקד על כ-62% ו-12% בהתאמה - לעומת עליה חדה בהפניות מפייסבוק, שב-2009 עמדו על כ-4%. באופן מפתיע, אף ששיעור הפניות הווידאו מטוויטר נחשב לזניח - פחות מחצי אחוז - הרי שמשתמשים צפו בסרטונים שאליהם הגיעו ממנו במשך זמן רב יחסית, כ-1:57 דקות בממוצע.
נתון מעניין נוסף בדו"ח הוא זינוק בשימוש בווידאו באתרי עיתונים: הם העלו 51% יותר סרטונים מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, וברבעון השלישי של 2010 עברו לראשונה את אתרי השידור במספר הדקות שהזרימו לצופיהם. גם בלוגים וכלי תקשורת מקוונים אחרים רשמו עליה של 27% במספר הסרטונים שהעלו. עוד מצא הדו"ח כי כאשר משתמשים הגיעו לאתר חדשות בכוחות עצמם, הם בילו בו כ-1:27 דקות בממוצע, אך אם הגיעו אליו באמצעות חיפוש גוגל, בדרך כלל שהו בו 1:57 דקות, דבר שלהערכת החוקרים מעיד על שימוש גובר בגוגל ככלי להתעדכנות מהירה בחדשות.