$
הייטק והון סיכון

ערן שיר, מייסד דאפר: "יאהו תגדיל את הפיתוח בישראל בזכות הרכישה"

יאהו רכשה אמש את חברת הפרסום באינטרנט הישראלית דאפר בעסקה שמוערכת ב-60-40 מיליון דולר. שיר: "לא נישאר חברה מבודדת"

אסף גלעד 07:5306.10.10

יאהו רכשה במהלך הלילה את חברת הפרסום באינטרנט הישראלית Dapper במהלך שעשוי להגדיל את יכולתה להציע פרסומות מותאמות אישית. פרטי העסקה לא פורסמו, אך ההערכה היא כי היא נחתמה בסכום של כ-60-40 מיליון דולר, מכפיל נאה על השקעה של 10 מיליון דולר בחברה על ידי המשקיע הסדרתי סם סומך, שזה לו האקזיט השביעי, והקרנות אקסל, אקסיד ומייסד לוטוס, מיץ' קאפור.

 

"אנחנו שותפים של יאהו כבר זמן רב", מספר ל"כלכליסט" ערן שיר, ממייסדי החברה. "בחודשים האחרונים התכוננו לסיבוב גיוס נוסף, ובמהלכו יאהו פנו אלינו, והשאר היסטוריה. האקזיט הוא יפה לכל הדעות. עשה את קרן אקסל, את העובדים ואותנו מרוצים".

 

בעקבות הרכישה, יעברו עובדי דאפר ומנהליה לעבוד ביאהו ומרכז הפיתוח של החברה הישראלית ברמת גן יהפוך למרכז הפיתוח של יאהו בישראל, זאת בנוסף למרכז המחקר של יאהו שהוקם בחיפה לפני כשלוש שנים. החברה מעסיקה כיום 35 עובדים.

 

דאפר, (קיצור של Data ו-Mapper, או במילים אחרות "ממפה מידע") , נוסדה ב-2005 בווילה בנווה ירק, והתמחתה ביצירת פרסומות שהמשתמש יכול לגלול או להקליק עליהן כדי לאתר הצעות שעונות על צרכיו. החברה יצרה פלטפורמה שמאפשרת למפרסמים ולסוכנויות פרסום לייצר בקלות פרסומות חכמות שמבינות מה מעניין את הגולש עוד לפני שהספיק לחפש את המידע במנוע החיפוש ומביאות תוכן רלוונטי לתוך הפרסומת.

 

אחד הלקוחות של דאפר, אתר התיירות אקספדיה, גורם להצגת פרסומות באתרים אחרים, לאחר ביצוע חיפוש במנוע החיפוש שלו. חיפוש במנוע החיפוש שלו אחר מלון בניו יורק, עשוי לגרום להופעת פרסומות למלונות רלוונטיים בשיטוט באתר חדשות כמו CNN, מיד לאחר מכן. זיהוי צרכי המשתמש נעשה לפי זכרון של תכני הגלישה האחרונים של המשתמש. "איננו עוקבים אחר המשתמשים, אלא רק מזהים את פעולותיהם האחרונים", כך הסביר ערן שיר, ממייסדי החברה, ל"כלכליסט". "אנחנו מחליפים את הפרסומות הרגילות והמשעממות במנוע חיפוש מבוזר".

 

עובדי דאפר מאושרים לאחר האקזיט עובדי דאפר מאושרים לאחר האקזיט

 

בין השאר, מתחרה דאפר בחברת דוטומי של יאיר גולדפינגר, ממייסדי ICQ, שפיתחה גם היא פלטפורמת הפצה לפרסומות מותאמות אישית. בשנת 2008 עברו מייסדי החברה, אייזן ושיר לארה"ב לעסוק בפיתוח העסקי של החברה, וברמת גן נותרה מחלקת הפיתוח. כיום מנוהלת החברה על ידי ג'יימס בריקר שמושבו בניו יורק. מייסדי החברה, ערן שיר ויונתן אייזן משמשים כמנהל טכנולוגיה ראשי ומנהל תפעול ראשי, בהתאמה. החברה מחזיקה משרדים בסן פרנסיסקו, ניו יורק וברמת גן. בין לקוחותיה הגדולים של דאפר: אקספדיה, איביי, מאריוט וגאפ.

 

"יאהו רכשה אותנו בשביל לשנות את מה שנחשב פרסומת באינטרנט, בכדי להעלות את הרמה של הפרסומות ביאהו. וזה בתורו יעלה את הרמה של הפרסומות בכל האינטרנט. " אומר שיר.

 

פרנק וייסהאופט, סגן נשיא מחלקת הפרסום בצפון אמריקה ביאהו, אמר כי הרכישה תסייע לחברה לספק ללקוחות פרסומות דינמיות ביעילות גבוהה יותר.

 

"אנחנו רואים פוטנציאל רב לסינרגיה ביננו לבין יאהו", אומר שיר, "הפוטנציאל האמיתי מצוי בדרך שבה מודעת פרסומת ברשת מוגדרת כטובה ויעילה, וכן בבניית נוכחות אמיתית ליאהו בישראל. יאהו התחייבה לא רק לתחזק את המשרד הישראלי, שהיה אחראי על החלק ההנדסי, אלא גם להגדילו משמעותית".

 

מהו הלקח שלך ליזמים שפתחו חברת אינטרנט ומסתכלים עכשיו על העסקה?

"להתמקד בפיתוח החברה ולא באפשרות להימכר. עד החודשים האחרונים כלל לא חשבנו על רכישה, המשכנו קדימה. גם היום, אחרי שסיפרנו לעובדים על העסקה, חזרנו לעבודה והמשכנו לעבוד כמעט כרגיל. אריק שרון אמר פעם: 'אף פעם אל תרד מהגלגל'".

 

הפעילות של פוקסיטיונס הישראלית שנרכשה גם היא על ידי יאהו נעלמה מישראל. גורל דומה גם צפוי לכם?

"עד היום הצוות המצומצם של פוקסיטיונס נחשב למוביל בתוך יאהו העולמית. אנחנו אמנם הולכים להיטמע ביאהו, אבל תהיה לנו פעילות עצמאית, שתסייע לנו לבנות את הסניף שלנו בישראל, ולגייס אליו עובדים נוספים. אני מקווה לחזור לסניף בשנה הבאה. לא נישאר חברה מבודדת, אלא נפעל כיחידה אוטונומית בתוך יאהו".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x