כפתור ה-"לייק" בפייסבוק: תקלות, הונאות ובעיות פרטיות
הכפתור, המקשר בין תכנים חיצוניים לרשת החברתית, סובל מביקורת גם מתומכיו וגם ממתנגדיו על בעיות בזמינות ועל איסוף מידע פרטי מהמשתמש
המזימה עובדת כך: למשתמש מוצגת הודעה שכביכול באה מאחד מחבריו, שאומרת שהוא "חיבב" סרטון וידאו שהכותרת שלו "LOL הבחורה
הונאת קליקים, ביטוי שנטבע ב-2008, היא התקפה שמטרתה להעלות את מספר הכניסות לאתר או קישור מסוים באמצעות משיכת אנשים אליהם באופן בלתי הוגן או בלתי חוקי. כמעט כל הדפדפנים פגיעים להתקפות כאלה, ופייסבוק פגיעה אליהן במיוחד: לפני כשנה הוגשה תביעה כנגד פייסבוק מצד אתר הספורט RootZoo, שפרסם מודעות בפייסבוק והופתע לגלות שפייסבוק חייבה אותו על הרבה יותר הקלקות מאשר מספר האנשים שאכן נכנסו למודעותיו.
פייסבוק הגדירה אז את התביעה כחסרת בסיס, אך חודש קודם לכן התלוננו מפרסמים רבים על הונאת קליקים נרחבת בפייסבוק, לעיתים בשיעור של 100%. המפרסמים התלוננו על כך בפני פייסבוק במשך כשישה שבועות, ללא תגובה, כאשר על פי החשד פייסבוק עצמה היא שהרוויחה מההונאה. לאחר כשישה שבועות, פנו המפרסמים לתקשורת – ופייסבוק הבטיחה פתרון באותו היום.