אייטיונז: המחירים עלו, המכירות ירדו
תעשיית המוזיקה העלתה את מחירי השירים באייטיונז לפני כשנה. התוצאה: האטה במכירות
אזהרה למו"לים? כשבוע לאחר שהוצאת הספרים מקמילן אילצה את אמזון לאפשר
לה למכור ספרים במחיר על פי שיקול דעתה – בניגוד לזה הקבוע של אמזון, 9.99 דולרים – מגלה תעשיית ההקלטות שהצעד לא תמיד משתלם.
המוזיקה אייטיונז – קודם לכן היה מחיר קבוע של 0.99 דולר לשיר, ולאחר השינוי יכלו החברות לקבוע מחיר גבוה משמעותית – עד 1.29 דולרים לשיר. במקרים אחרים, מועטים יותר, תמחרו החברות שירים מסוימים במחיר נמוך יותר, של 0.66 דולר.
באפריל 2009 איפשרה אפל לחברות ההקלטות לקבוע מחיר בעצמן לשירים בחנות
ההחלטה התקבלה בשיאו של המשבר הכלכלי, והתוצאות לא איחרו לבוא: חטיבת המוזיקה של וורנר הודיעה אמש (ג') כי ברבעון האחרון של 2009, צמחו מכירות האלבומים הדיגיטליים שלה בחמישה אחוזים בלבד, בהשוואה לעשרה אחוזים ברבעון השלישי ו-11% ברבעון השני, שבו שונתה מדיניות התמחור. מכירות הסינגלים – עיקר מכירות המוזיקה הדיגיטלית – צמחו בשמונה אחוזים ברבעון האחרון של 2009, בהשוואה ל-20% ברבעון המקביל ב-2008.