$
אינטרנט

מקים נטסקייפ משקיע בדפדפן חדש

מארק אנדריסן, מפתח הדפדפן נטסקייפ ומהיזמים הראשונים באינטרנט, משקיע בחברת Rockmelt, המפתחת דפדפן שעל פי ההערכות יותאם ל-Web 2.0 ולרשתות חברתיות

אבנר קשתן 16:1016.08.09

שחקן חדש בדרכו לשוק הדפדפנים: מארק אנדריסן, מייסד נטסקייפ, משקיע בימים אלה בחברת רוקמלט (Rockmelt), אשר מפתחת דפדפן ש"ישנה את אופי הגלישה ברשת", כפי שהצהיר אנדריסן. כך דיווח בסוף השבוע הניו-יורק טיימס.

 

אנדריסן היה ממפתחי מוזאיק, הדפדפן הראשון שהכניס את רשת האינטרנט למודעות הציבורית. מאוחר יותר הקים אנדריסן את חברת נטסקייפ, שפיתחה את הדפדפן הפופולרי ביותר בסוף שנות ה-90. אנדריסן סירב למסור פרטים על אודות תוכניות החברה והמוצר שהיא מפתחת, וכך גם מנהליה, אריק וישריה וטים האוז. וישריה והאוס עבדו עם אנדריסן כמנהלים בכירים בחברת Opsware, המפתחת תוכנה לניהול רשתות ושרתים, ושאותה מכר אנדריסן ל-HP בשנת 2007. האוז גם עבד עם אנדריסן בעבר בנטסקייפ.

מארק אנדריסן מארק אנדריסן צילום: בלומברג

 

בראיון הסכים אנדריסן רק לחשוף כי הוא אינו מרוצה משוק הדפדפנים הקיים, אשר מתבססים כולם על תפיסה של הרשת כמקבץ של אתרים סטטיים ומנותקים. הרשת בימינו, אמר אנדריסן, היא מארג דינמי של אתרים ואפליקציות שדורשות תפיסה שונה. "יש הרבה דברים שאפשר לעשות אחרת לגמרי אם אתה בונה דפדפן מאפס", אמר אנדריסן לניו יורק טיימס.

 

אף שנציגי החברה סירבו לפרט את התוכניות הספציפיות שלהם לדפדפן, עמוד מדיניות הפרטיות שבאתר החברה הכיל התייחסויות לשימוש בחשבון המשתמש בפייסבוק, מה שהעלה את הסברה כי הגלישה בדפדפן העתידי תהיה מקושרת לחשבון המשתמש ברשתות חברתיות, והוא יספק מידע שוטף הקשור לזהות המקוונת של הגולש, ולא רק יציג אתרים. לאחר פנייה למידע בנושא, הורד העמוד המזכיר את פייסבוק מאתר החברה. מארק אנדריסן, יש לציין, הוא חבר בדירקטוריון של פייסבוק. פייסבוק עצמם טענו שהם אינם מכירים את המוצר, ושאין שיתוף פעולה בינם לבין רוקמלט.

 

אם אכן הכוונה היא לשלב רשתות חברתיות בדפדפן, הרעיון מזכיר את הדפדפן פלוק (Flock), אשר הושק בשנת 2006 ומשלב מידע מרשתות חברתיות כגון פייסבוק, מייספייס וטוויטר. פלוק זכה לביקורות חיוביות והשקעות בסך כ-30 מיליון דולר, אך לא הצליח לחדור אל שוק הדפדפנים.

 

כך או כך, בפני אנדריסן ורוקמלט עומדת משימה מאוד לא פשוטה, ולא ברור כלל כיצד הם מתכוונים להחדיר את הדפדפן החדש שלהם לשוק. גוגל, אשר השקיעה מאמצים גדולים בפיתוח ובשיווק הדפדפן כרום, לא מצליחה לכבוש יותר מ-3% מהשוק, ולפיירפוקס לקח שנים רבות כדי להגיע לפופולריות שלו. בנוסף, בשנת 2000 זכה אנדריסן לביקורת על כך שחברת נטסקייפ החליטה לכתוב מאפס את גרסה 6 של הדפדפן שלה, תהליך שלקח שנים, יצר גרסה בלתי יציבה ואפשר למתחרה - מיקרוסופט - להשתלט על השוק לחלוטין. ייתכן שעד שרוקמלט תצא לשוק עם המוצר המהפכני שלה, הרעיונות שלו כבר יהיו חלק אינטגרלי בדפדפנים האחרים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x