אינטרנט

העורכת טינה בראון עוברת לרשת

בראון, שערכה את "הניו יורקר" ו"הוואניטי פייר", השיקה את האתר הראשון שלה – ה-Daily Beast, אגרגטור של ידיעות המכיל כ-30% תוכן מקורי

יוסי גורביץ 14:3507.10.08
טינה בראון, אחת העורכות הנחשבות בתחום עיתונות הדפוס, שערכה בעבר את "הניו יורקר" ואת "הוואניטי פייר", השיקה אמש (ב') את האתר הראשון שלה, ה-Daily Beast.

 

שם האתר נלקח משם העיתון ברומן-העיתונות הידוע של הסופר הבריטי אוולין וו, "סקופ". האתר הוא אגרגטור של ידיעות מרחבי הרשת, אבל מכיל כמות גבוהה יחסית של תוכן עצמאי - כ-30%. בראון עצמה, שיש לה ניסיון מסוים בכתיבת בלוגים, כותבת בו טור יומי. עיצובו של האתר פשוט וקל לניווט.

 

אגרגטור עם תוכן עצמאי. אתר ה-Daily Beast אגרגטור עם תוכן עצמאי. אתר ה-Daily Beast צילום מסך thedailybeast.com

 

המודל הכספי של הדיילי ביסט צפוי להשען בעתיד על מודעות, והוא אמור להיות אתר מניב רווחים, אך כרגע אין בו כל מודעות. בראון אמרה לבלוג PaidContent כי בשלב ראשון, יתמקד האתר במשיכת קוראים ובבניית תדמיתו, וכי הצלחתו תישען על יכולתה "לחוש את רוח הזמן" ולהביא לקוראים את הסיפורים שירצו לקרוא. המוטו של הדיילי ביסט משקף את התפיסה: "קרא את זה, דלג על ההוא". אחד הצדדים המסקרנים של האתר הוא המלצות של אנשים מפורסמים; אמש, ביום ההשקה, הממליץ הראשון היה הנשיא לשעבר ביל קלינטון, שהמליץ על שלושה ספרים בנושא יציאה מהמשבר הכלכלי.

 

הדיילי ביסט עולה לרשת בתקופה של קיצוצים רחבים בעיתונות, שהגיעו גם לעיתונות המקוונת: ביום שישי פיטר מו"ל המגה-בלוג Gawker, ניק דנטון, 19 מתוך 133 העורכים שבקבוצת הבלוגים. כיצד מתכוונת בראון להתמודד? היא אמרה לגארדיאן שאף שהיא "דינוזאור, שנולד בתקופה שבה המחשב הקטן ביותר היה בגודל של קרון רכבת תחתית", הרי ש"אני לא לגמרי יודעת איך פועל מכבש דפוס, וזה לא עצר אותי".

 

היא ציינה עוד כי כמי שהיתה משני צדי מתרס הדפוס-רשת, היא מעדיפה משמעותית את הרשת: "לוקח חודשים להוציא גליון של מגזין דפוס", אמרה ל-PaidContent, "וחצי שעה אחרי שהוא יצא אתה מתחיל לקבל הערות על שינויים רצויים – אבל אתה כבר עובד על הגליון הבא. מה שאני אוהבת לגבי זה (הדיילי ביסט – יצ"ג) הוא שאפשר לבנות במהירות ולהגיב במהירות, לרקום את השינויים לתוך ההתפתחות שלנו. זה מסעיר".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x