$
פטנטים וקניין רוחני

פייסבוק נפתחת למנועי החיפוש

הרשת החברתית החליטה לאפשר למנועי חיפוש גישה לפרופילים של משתמשים, קבוצות ונושאי דיון. משתמשים שלא ירצו להיחשף במנועי החיפוש, יאלצו לשנות את הגדרות המשתמש שלהם

איתמר שאלתיאל 15:0808.09.08
פייסבוק החליטה לאפשר למנועי חיפוש גישה לדפי קבוצות, נושאי דיון, אירועים ואפילו הודעות באפילקציית ה-Wall שלה. כך דיווח allfacebook, הבלוג הלא רשמי העוסק ברשת החברתית. מטרת המהלך היא להשיג תנועת גולשים לאתר. עם זאת, למנועי החיפוש לא תהיה גישה לקבוצות ולאירועים שיוגדרו כפרטיים.

 

עד עתה פייסבוק איפשרה רק למשתמשים ליהנות משירותיה, ואנשים שלא היו מחוברים אליה לא יכלו לחזות בחלק ניכר מהאתר. אולם עכשיו נראה כי הרשת החברתית החליטה לשנות גישה. בשבוע שעבר היא הודיעה בבלוג הרשמי שלה כי תאפשר גישה מוגבלת לפרופילים של המשתמשים.

 

גישה מוגבלת למנועי חיפוש לפרופילים של המשתמשים. מנכ"ל פייסבוק, מרק צוקרברג גישה מוגבלת למנועי חיפוש לפרופילים של המשתמשים. מנכ"ל פייסבוק, מרק צוקרברג צילום: בריאן סוליס

 

גולשים שאינם חברים ברשת החברתית יוכלו לחזות בפרופילים של אנשים אחרים, אולם הם יראו רק את תמונת המשתמש ואת שמו. פרופילים של אנשים מתחת לגיל 18 לא יוצגו, וגולשים שירצו לשמור על הפרופילים שלהם חסויים, יוכלו לשנות את הגדרות המשתמש שלהם. עם זאת, יהיה עליהם לעשות זאת במהלך החודש הקרוב, משום שלאחריו יתחילו מנועי החיפוש לאנדקס את הפרופילים, וניתן יהיה לגשת אליהם דרכם.

 

בתחילת דרכה נמנעה פייסבוק מלפתוח את הרשת החברתית שלה לגולשים לא רשומים או למנועי החיפוש. "מיליונים רצים למועדון הפרטי הזה, חולקים את אהבותיהם, שנאותיהם וכל דבר שבאמצע. ועדיין, גוגל נשארה בחוץ", כתב אז הבלוגר אום מאליק. "זו עמדה מפחידה לחברה שכל קיומה תלוי בגישה חופשית לכל המידע".

 

עתה החליטו בפייסבוק לשנות אסטרטגיה. פייסבוק החלה לפרסם בגוגל, ופתחה חלק מהאפליקציות שלה - אלו שלא דורשות מהגולשים להתחבר אליהן לפני הפעלתן - למנועי החיפוש.

 

ביקורת על צעדים שפגעו בפרטיות

 

פייסבוק צומחת במהירות, ולא מזמן היא חגגה 100 מיליון משתמשים. עם זאת, על פי נתוני קומסקור מיולי, בפייסבוק יש 145 מיליון חברים.

 

בעבר פייסבוק זכתה לביקורת על מהלכים שפגעו בפרטיות הגולשים. פתיחת ה-News Feed גרמה למחאות של אלפי גולשים, שחששו ממעקב קיברנטי על מעשיהם. גם השקת Beacon, מערכת הפרסום של פייסבוק, הובילה למחאות מצד קבוצות להגנת פרטיות שכן המערכת דיווחה לחברים של המשתמשים על קניות שערכו ברשת. בפייסבוק התנצלו והציעו למשתמשים דרך פשוטה להפסיק את השימוש ב-Beacon. עתה נותר לראות אם הגולשים יקבלו בהבנה את המהלך האחרון של הרשת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x