אינטרנט

גוגל מפרסמת מודעות גם כשהלקוחות לא מבקשים

מאז פברואר, מפרסמת גוגל מודעות צמודות-מילה גם שלא בצמוד למילים שביקש הלקוח, ומקבלת על כך תשלום. החודש אמר סרגיי ברין, ממייסדי החברה, כי גוגל תרחיב פעילות זו

יוסי גורביץ 14:3529.07.08
מאז פברואר, מפרסמת גוגל מודעות בתשלום של לקוחות שלא לפי בקשתם, מודעות המכניסות לה רווחים אך יעילותם ללקוח מוטלת בספק. כך פרסם אמש (ב') הרג'יסטר.

 

מערכת AdWords של גוגל מאפשרת למפרסמים להעלות מודעות משלהם, שיוצגו לצד תוצאות חיפוש מסוימות. למשל, בעל חנות בעלי חיים יבקש שהמודעה שלו תתפרסם סמוך לתוצאות חיפוש למילה "pet". המפרסמים מתבקשים להשתתף ב'מכירה פומבית' של מודעותיהם, ואלו שהציעו את המחיר הגבוה יותר יזכו בפרסום בולט בכל פעם שמילת החיפוש הקשורה מוקלדת בגוגל, עד לגבול תקציב המודעות היומי שלהם.
מתכוון להרחיב את Automatic Match. סרגיי ברין, ממייסדי גוגל מתכוון להרחיב את Automatic Match. סרגיי ברין, ממייסדי גוגל צילום: בלומברג

 

אלא שמפרסמים המבקשים מילים בלתי פופולריות לא מנצלים תמיד את תקציב הפרסום היומי שלהם. בפברואר השיקה גוגל – תוך פרסום מינימלי – שירות שנקרא Automatic Match, שמוציא את כל הסכום היומי שהקצה המפרסם, כשהוא מצמיד את הפרסומות למונחי חיפוש שהמפרסם לא ביקש, אך נראים בעיני השירות כהולמים. בדף ההסבר של גוגל נאמר כי אם המפרסם ביקש להציג את מודעתו סמוך לביטוי "נעלי אדידס", Automatic Match יפרסם אותן גם לצד "נעליים", "אדידס", "אתלטי" ואף "נעלי בית".

 

עם השקת Automatic Match, שלחה גוגל דוא"ל למספר בלתי ידוע של לקוחותיה המעדכן אותם בשינוי. Automatic Match מופעל כברירת מחדל, ומפרסם הרוצה להמנע משימוש בו צריך לשנות את הגדרות AdWords שלו. לטענת רג'יסטר, חלק ניכר מן המפרסמים אינם מודעים לכך.

 

יועץ החיפוש דן תייס אמר לרג'יסטר כי התכנית הזו איננה הולמת את צרכיו של המפרסם הממוצע. "הם מציעים לך את האפשרות המסעירה של מציצת כל גרוש מתקציב הפרסום שלך, בפרסום מודעות עבור מילות חיפוש שאינך מעוניין בהן".

 

במהלך הישיבה שבה הוצגו רווחי גוגל לרבעון השני, לפני כעשרה ימים, שאל אנליסט Bank of America, בריאן פיטס, האם גוגל מתכוונת להרחיב את Automatic Match גם למפרסמים מחוץ לצפון אמריקה, וציין שהתכנית התרחבה משמעותית ברבעון השני. הסמנכ"ל הבכיר לניהול מוצר, ג'ונתן רוזנברג, אמר כי התכנית "התרחבה" ברבעון השני, אך סירב לענות לשאלה מה אחוז לקוחות גוגל "המסתייעים" ב-Automatic Match. מייסד החברה סרגיי ברין ענה במקום רוזנברג כי בכוונת גוגל להרחיב את הכיסוי.

 

תגובת גוגל לשאילתה של רג'יסטר בנושא היתה "כחלק ממחויבותנו הנמשכת לספק למפרסמים דרכים חדשניות להגיע למשתמשים מקוונים, בוחנת גוגל כעת תוסף הנקרא Automatic Matching התוסף נמצא כעת בבדיקת בטא עם מספר מוגבל של מפרסמים. כרגע אין לנו מה להודיע על התפתחויות בנושא".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x