גוגל משיקה כלי למדידת יעילות הפרסום באתרים
לפי "הוול סטריט ג'ורנל", הכלי יינתן בחינם למפרסמים. הפרסום ברשת בארה"ב גדל ב-2007 במיליארד דולר על חשבון הפרסום בעיתונים ובטלוויזיה
התוכנה החדשה, שתוצע למפרסמים ולסוכניהם ללא תשלום, אמורה להתחרות בחברות מחקר קיימות, כגון נילסן
שעות לאחר פרסום הידיעה על הכלי החדש של גוגל, ירד מחיר מניית קומסקור ב-1.69 דולרים, שהם כ-6.1% מערכה. נילסן היא חברה פרטית. בסוף השבוע השיקה גוגל שירות נוסף של גוגל טרנדס, האמור לספק מידע על מספר הגולשים לאתרים.
בתוך כך, דו"ח חדש של Ad Age מראה כי בשנת 2007, השקיעו 100 חברות הפרסום הגדולות בארה"ב כ-4.2 מיליארד דולר בפרסום ברשת, עלייה של 33% לעומת 2006. העלייה בפרסום ברשת, של כמיליארד דולר, באה על חשבון ההוצעות על פרסום בעיתונות מודפסת, שירדו בכ-670 מיליון דולר ובפרסום בטלוויזיה שירד בכ-400 מיליון דולר.