$
פנאי

"הצרכנים לוקחים יותר אחריות"

קתרינה מידבי, ראש מחלקת קשרי אופנה וקיימות ב־H&M, שמגיעה לישראל כאורחת שבוע האופנה בחולון, מספרת ל"כלכליסט" על השינוי שחל בצרכן הגלובלי, שהחל לעמוד על שלו והפסיק להיות קורבן אופנה

רוני קציר 09:0114.10.13

"אחרי 25 שנה בתחום האופנה אני יכולה להעיד שהשינוי הגדול ביותר שהתרחש ב־H&M, כמו גם בעולם האופנה עצמו, הוא שאופנה כיום מתמקדת הרבה יותר בסגנון אישי מאשר במגמות עונתיות", מסבירה קתרינה מידבי, ראש מחלקת קשרי אופנה וקיימות ברשת השבדית הבינלאומית, שמגיעה היום ארצה במסגרת שבוע האופנה HOF13 בחולון שנפתח היום. מדובר באשה עסוקה. את יומה היא לרוב מעבירה בין מעצבים העובדים על מגמות עתידיות ותיאום בין המחלקות השונות, הכוללות שיווק, עיצוב, הפקה ותקשורת. היא משמשת גם דוברת של הרשת, ובאמתחתה שנים רבות של ניסיון, שבמסגרתן ערכה בין השאר גם את מגזין "ELLE" שבדיה.

 

כולם מומחים

 

בימים אחרים היא מתרכזת בפיתוח הבייבי שלה - אופנה בת קיימא, אקולוגית וממוחזרת. "הודות לאינטרנט ולגלובליזציה של המידע המאפשרת לכולם להיות מומחים בתחום, אנחנו בתעשיית האופנה כבר לא מכתיבים מה IN ומה OUT. כל אדם מחליט מהי אופנה עבורו, והמשמעות הרחבה היא שהצרכנים הרבה יותר יצירתיים ויש להם יותר אחריות מבעבר", היא אומרת בהתלהבות.

 

קתרינה מידבי קתרינה מידבי

 

מידבי ייסדה וליוותה את פרויקט איסוף ומיחזור הבגדים הגלובלי של הרשת, שבמסגרתו החל בפברואר השנה אפשר למסור בגדים משומשים וישנים בחנויות פיילוט מיוחדות ב־52 השווקים שבהן פועלת H&M. האג'נדה הזאת מלווה גם את שבוע האופנה בחולון, המתקיים זו השנה השישית, הפעם תחת הכותרת "החומרים שמהם עשויה אופנה". האירוע יתמקד במגמות עיקריות הנמצאות במרכז העשייה האופנתית בהתייחס לחומרים: אופנה אקולוגית וחזרה למלאכת יד לעומת אימוץ טכנולוגיות חדשות כמו הדפסת תלת־ממד. מידבי תרכז את אחד הפרויקטים המשמעותיים בשבוע העיצוב - פרויקט המיחזור בשבוע העיצוב, יכלול תחרות בין סטודנטים נבחרים משנקר, בצלאל וויצו חיפה שבחרו פריט לבוש מארונם, תיעדו אותו ומיחזרו אותו לפריט אופנה חדש לגמרי. לזוכה יוענק פרס מטעם הרשת הכולל נסיעה לשבדיה וביקור במטה H&M העולמי.

 

"צרכני אופנה חושבים קדימה, הם סקרנים וסתגלנים. הם נעשים מודעים יותר, וכתוצאה מכך הם ידרשו מוצרים טובים ואקולוגיים יותר מהספקים שלהם", אומרת מידבי ומונה את הצעדים שעושה הרשת כדי לשלב אופנה וקיימות, ובהם הפחתת כימיקלים, חיסכון באנרגיה, מיחזור ושיתוף פעולה עם ארגון יוניצ"ף בנושאים חברתיים. החברה, שהגיעה למקום ה־42 בדירוג המותגים הגלובליים הירוקים בעולם של Interbrand, מוציאה מדי שנה דו"ח קיימות המתאר בשקיפות את כל הצלחותיה, האתגרים והקשיים וגם את כל המטרות שבדרך, ומפרט בצורה שקופה את פעילותה של הרשת וארגונים סביבתיים שונים שהיא משתפת פעולה איתם.

 

איך לטפל בבגד

 

היבט אחד של קיימות שמידבי לא נדרשת אליו הוא ההשפעה ההרסנית שיש לרשתות הענק על תעשיית האופנה המקומית ועל המעצב הקטן. מתוך סצנת המעצבים הישראלים היא מציינת את אלון ליבנה. "היינו בתל אביב לפני שלוש שנים, לכבוד השקת הרשת בארץ, ומאוד התרשמנו מחוש האופנה הישראלי. אני אוהבת מאוד את אלון ליבנה, הוא מייצג משהו כל כך רענן ונשי, מודרני ויפה עם קווי מתאר גרפיים, צבעים רעננים, קולקציה מתוחכמת אך עדיין לבישה, ושפע של קוליות ויצירתיות".

 

מהם הפרויקטים העתידיים שאת עובדת עליהם?

"לקראת אביב 2014 נראה את פריטי הלבוש הראשונים שנוצרו מסיבים ממוחזרים של בגדים שנאספו בחנויות, וזה מאוד מרגש אותי. מלבד זאת, הפרויקט החשוב הבא מבחינתי הוא היישום של סמל clevercare.info על כל תוויות הבגדים בחברה, המסביר איך לטפל בבגד בארבעה שלבים השומרים על איכות הסביבה ועל הבגד".

 

5 סניפים בישראל משתתפים בפיילוט העולמי

 

כחלק מאסטרטגיית הקיימות של H&M מוצבים מכלי מיחזור מיוחדים ב־5 חנויות פיילוט: בסניף עזריאלי ת"א, בגרנד קניון חיפה, בקניון בת ים, בגרנד קניון באר שבע ובקניון לב חדרה. מ־1 בנובמבר יורחב הפרויקט לכל הסניפים ברחבי הארץ. בכל אחת מן החנויות לקוחות יוכלו להגיע ולמסור עד שתי שקיות ליום עם בגדים משומשים (בכל מצב ושל כל מותג). כל שקית עם בגדים משומשים תעניק ללקוח שובר של 20 שקל לשימוש בקנייה מעל 150 שקל בכל סניפי הרשת.

 

תחרות המיחזור במסגרת שבוע העיצוב תתקיים ב־16 באוקטובר ב־9:30 באודיטוריום במוזיאון העיצוב, גולדה מאיר 6 חולון, מול קהל. הכניסה חופשית. חלק מהפעילויות בתשלום ומצריכות הרשמה מראש. אתר שבוע האופנה: www.holonfashionweek.co.il

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x