סגור
ועידת הגיימינג של ישראל - טל סלע
(צילום: ריאן פרויס, צילום ושידור: Streame)
ועידת הגיימינג

הסטארט-אפ PLAYO מציג: איך להפוך את כיפה אדומה למשחק אקשן ב-AI תוך שניות

טל סלע, מנכ"ל PLAYO ובכיר לשעבר ביוטיוב, הציג בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף פלייטיקה וגוגל מנוע תלת-מימד שמייצר משחקים באופן מלא מבינה מלאכותית - מהמוזיקה והדמויות ועד העצים. בהדגמה חיה הוא הפך את כיפה אדומה מסיפור ילדים  חביב למשחק אימה ולאחר מכן למשחק אקשן, שבו לחמה במפלצות: "מנוע ה-AI שלנו יאפשר לכל אדם לייצר משחק מחשב בבית - כל יוטיובר או סופר, ואפילו הבן שלי"

איך הופכים את כיפה אדומה מסיפור ילדים חביב למשחק אימתני באמצעות בינה מלאכותית בלבד? זה מה שניסה להראות במהלך ועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף פלייטיקה טל סלע, מנכ"ל PLAYO ולשעבר בכיר ביוטיוב. הוא התייחס למהפכת ה-AI ולתפקידו במנוע חיפוש הוידיאו כשאמר ש"פעם אנשים גם לא הבינו מה זה יוטיוב, ולא הבינו שזו הטלוויזיה החדשה".
לדברי סלע, "ב-PLAYO יצרנו מנוע תלת מימד למשחקים בבינה מלאכותית שיכולים לייצר למשל יוטיוברים או סופרים. הם יכולים להפוך את הספר שלהם למשחק, או שלהקה יכולה להוציא משחק, ואפילו הבן שלי. אנחנו רוצים לאפשר לכל אדם לייצר בביתו משחק מחשב שאנשים יוכלו לשחק בו".
סלע ציין כי "בעידן הבינה המלאכותית, בעבר הלא רחוק, משחקים היו דבר יקר שלקח זמן רב לפתח, ועלה מיליוני דולרים. אבל אנחנו רואים שיותר ויותר משחקים נוצרים כיום בזול ומהר. מה שלא השתנה הוא אלמנט הקהילה. בשנות ה-80 היו חנויות ארקייד, שבהן שיחקנו כילדים, ואז הכול עבר לאינטרנט. אבל אנשים רוצים לשחק עם חברים, אפילו כאלה בארץ אחרת".
לדברי סלע, "בינה מלאכותית מייצרת סוגים חדשים של אינטראקציות. אחד הדברים המדהימים בזה הוא שיצירת משחקים הפכה לפשוטה. למשל ברובלוקס, במיינדקראפט, כל אחד יכול לייצר עולמות ולייצר חוויות כי החסם הטכנולוגי ירד. ואגב חסם טכנולוגי, אנו רואים שגם בבינה מלאכותית יש יכולת לייצר חוויה אישית מותאמת משתמש ולייצר סוגים חדשים של עולמות משחקים. בעתיד יתכן שנראה משחקים שייוצרו על ידי מוחות חדשים שלא יידעו על פיתוח משחקים".
לפי סלע, "אם ניזכר ביוטיוב, הפכנו אותו למקום שבו מייצרים סרטים, אבל כיום אפשר לשחק ביחד, לבנות אחד על השני וכל זה קורה בתוך הקהילות. לאחרונה הייתי בארה"ב, באולפנים הגדולים, וכל מנהל שפגשתי סיפר לי שגם הוא משתמש בבינה מלאכותית כדי להתייעל, כלומר זה לא מחליף עובדים, זה מייעל אותם וזה הופך את היוזר לחלק מהליך היצירה, ונראה את שכבת היוצרים הולכת וגדלה באמצעות הבינה המלאכותית".
לדבריו, "פיתחנו טכנולוגיה שמייצרת משחקים שהם 100% בינה מלאכותית - המוזיקה, הדמויות, העצים, הכל נוצר באמצעות הבינה המלאכותית, וזה מאוד פשוט לייצר את העולם הזה. לנו יש למשל משחק שעוסק בכיפה אדומה, אבל ניתן באמצעות הבינה המלאכותית למקם אותה בעולם אחר".
לאחר מכן סלע העלה בלחיצת כפתור את דמותה של כיפה אדומה על המסך, הריץ אותה ביער מצויר, ולאחר מכן העביר אותה למימד אחר - כעת כיפה אדומה צועדת בשבילי בית קברות, מוזיקה מפחידה נשמעת, הכל יציר בינה מלאכותית: "בואו נכניס את כיפה אדומה למשחק אקשן", הציע סלע ומיד הפך את כיפה אדומה ללוחמת שמפגיזה מפלצות: "בקרוב נוציא משחקים של סופרים, וגם של יוטיוברים גדולים מארצות הברית", סיכם סלע, "ויש לנו גם אלבום שעוד מעט יוצא. נתראה בעתיד".