סגור
ועידת פריז 2024 - צביקה שוימר
(צילום: טל סער)

פריז 2024
מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "למרות התקופה המאתגרת פתחנו 90 חנויות קרפור בשנה"

לדברי צביקה שווימר במהלך משלחת העסקים לפריז של כלכליסט ובנק הפועלים,  "שברנו שיא עולמי. הבאנו 1,400 מוצרי קרפור בשנה מתוכם 800 כשרים, זהו לדעתי אחד מפרויקטי הכשרות הגדולים שנעשו בישראל"

"התקופה האחרונה היתה מאתגרת, היא הגיעה אחרי הקורונה והרפורמה. אנו רואים עצמנו כחברה הנותנת פתרון לעורף. כחברה יש לנו מוצרי צריכה בסיסיים וגם בתחום המזון אנו יודעים לתת מענה לצורך", כך אמר צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה במהלך משלחת העסקים לפריז של כלכליסט ובנק הפועלים. לדבריו, "בתחום החשמל אנו רואים עלייה בביקושים בעקבות הצורך הקיים במשק. בעת הנוכחית אנו יודעים לתת מענה בכל שרשרת האספקה, לדאוג שלא יהיה חוסר בדבר וגם לנהל דיאלוג עם המותגים הבינלאומיים שאנו מייצגים בישראל".
במה ממוקדת כיום פעילות אלקטרה?
"אלקטרה מוצרי צריכה היא חברה רב לאומית, היא פועלת בתחום המזגנים ובתחום מוצרי הצריכה החשמליים. אנו מייצגים מספר גדול של מותגים – מילה, ליבר ועוד. בתחום קמעונאות החשמל אנו שחקנים גדולים עם מחסני חשמל, שקם אלקטריק, פעילות הדיוטי פרי, יש לנו פעילות אינטרנט גדולה מאוד. אנו מגיעים לכל בית בישראל. בתחום המזון יש לנו רשת גדולה של 152 סופרמרקטים. 90 סופרמרקטים עם קרפור, רשת בינלאומית מצרפת. ובתחום הספורט והפנאי אנו מפעילים את קולומביה, אאוטסיידרס וגם את שבילים. ויש לנו שיתוף פעולה עם בנק הפועלים ועם כאל".
מבחינת רשת קרפור, איך הבאתם אותה לישראל?
"כשרכשנו את רשת יינות ביתן-מגה היה ברור לנו שאנו רוצים לייצר משהו אחר בישראל. היה ברור שהשוק צמא למשהו אחר, לסטנדרט אחר של פעילות. אני מאמין ביתרון הגודל, חיפשנו רשת בינלאומית גדולה שתוכל לתת מענה. בשוק בישראל יש סדר גודל של 15-16 מיליארד יורו וקרפור היא עסק שאוטוטו נוגע במאה מיליארד יורו ופעיל ב-50 מדינות עם 14 אלף סניפים.
"כאשר יצרנו קשר עם קרפור הם ראו בישראל פוטנציאל גדול ואני חושב שגם ברמת המוצר ככל שהם בחנו ואנו בדקנו - מוצרי קרפור מאוד התאימו לשוק בישראל ואנו רואים כיצד מכירות מוצרי קרפור מתבצעות בקצב גבוה וכך התחלנו לנהל עמם דיאלוג לגבי פעילות בישראל. וכך לפני שנה פתחנו חנויות ראשונות. למרות התקופה המאתגרת בל נשכח ששברנו שיא עולמי. פתחנו 90 חנויות קרפור בשנה, הבאנו 1,400 מוצרי קרפור בשנה מתוכם 800 כשרים, זהו לדעתי אחד מפרויקטי הכשרות הגדולים שנעשו בישראל. במקביל שיפרנו ושדרגנו את מערך האינטרנט והשירות בהתאם לסטנדרטים שלמדנו מקרפור ואנו רואים את המותג קרפור כמותג שמוכר בכל בית ואנו נפתח אותו עוד, אנו נעמיק את החוויה הבינלאומית כך שיוכלו ליהנות ממנה גם בישראל".
הבאתם לישראל את קרפור, אדידס, קולומביה. מה תכניותיכם לעתיד?
"אנו מאוד ממוקדים כי התקופה הזו מאוד ממקדת אותנו במישור העסקי, מלמדת אותנו לשמור על הקיים, להיות הטובים ביותר בכל קטגוריה בה אנו נמצאים. אני חושב שיש לנו רגליים מאוד חזקות באלקטרה מוצרי צריכה. בתחום המזון נמשיך לפתח פעילות ואנו מאוד ממוקדים ברשתות החשמל, בקולומביה, באדידס ובתחום המזגנים. יחד עם זה יש לנו כרטיס אשראי עם הרבה לקוחות והוא נותן פתרון אמיתי בחיסכון לצרכן. היכולת שלנו להישאר ממוקדים ולתת מענה לצורך בישראל, במיוחד השנה, הוא המטרה העומד לנגד עינינו".