סגור
מנטור קלאס טל ניאגו ודן עדיקא
(צילום: אולפן כלכליסט)

מנטור קלאס
"האתגר הוא שמירה על אש בוערת תוך כדי גדילה"

בשיחה עם טל ניאגו, מייסדת, ומנכ”לית שותפה של ehouse, סיפר דן עדיקא, מייסד ומנכ"ל WalkMe, מה משאיר אותו ער בלילה ולמה יזמים לא צריכים להתרגש מכך שהם מרגישים כל הזמן בעיה של מחסור במשאבי החברה

"אני חושב שחברה צעירה, במיוחד בשלבים הראשונים, צריכה לנסות לטרוף את העולם", אמר דן עדיקא, מנכ"ל ומייסד WalkMe, בשיחה עם טל ניאגו, מייסדת ומנכ"לית שותפה של ehouse. השניים שוחחו במסגרת סדרת מפגשי האונליין Mentor Class של "כלכליסט" ופועלים הייטק. הסדרה מפגישה יזמים צעירים עם בכירי תעשיית ההייטק שחולקים איתם את ניסיונם ואת החזון העסקי והניהולי שלהם.


ניאגו: "דן, עבור מי שלא מכיר – תן לנו בפיץ' מעלית מה בעצם עושה WalkMe ופיסת מידע עליך או על החברה שאף אחד לא יודע"
עדיקא: "WalkMe זו פלטפורמה שמאפשרת לארגונים לעזור לאנשים לסיים תהליכים אונליין. דרך מאוד פשוטה להסביר את זה היא לחשוב על הדרך שהגעת לפה היום, למשל שמת בווייז את הכתובת ונסעת מנקודה א' לנקודה ב'. אנחנו עושים את אותו דבר על מערכות אינטרנט. מישהו רוצה להזמין פנקס צ'קים, מישהו רוצה לסיים איזשהו תהליך. יכול להיות שאם הצלחת, לקחת יום חופש – וגם אז הם לא יודעים איך לעשות את זה בדיוק על המערכות. אנחנו מאמינים שלא צריך יותר אימון, ללמוד, לזכור, לראות סרטוני וידיאו. ווקמי מראה לאנשים – כמו GPS – איך לסיים כל תהליך".
ניאגו: מדהים.
עדיקא: "בקשר לאנקדוטה עליי, אבא שלי ז”ל היה לו פלאפל מאוד מפורסם בירושלים, שבח פלאפל. כשעברתי לסן פרנסיסקו, חבריי ואני הקמנו את ווקמי, זה היה מאוד חסר לי. תוך כדי שאנחנו בבלגן של הקמת החברה, גם ייסדנו רשת פלאפליות בסן פרנסיסקו — קוראים לה 'סבבה'. זו הייתה תשוקה כזו של ישראלי שעוזב, ירושלמי, וכמה חברים ועוד שף ישראלי, שהיה היזם. זה משהו שתמיד מזוהה איתי, פלאפל, עוד מאז הילדות בירושלים".
ניאגו: איך ניהלתם את המשאבים וכוח האדם בשלבים המוקדמים? יש שלב שבו אתה מרגיש שיש מספיק משאבים ועכשיו אפשר לכבוש את העולם?"
עדיקא: "אני חושב שזה משהו שמלווה יזמים לכל אורך הדרך כי הטבע שלנו הוא כל הזמן ליזום, לעשות עוד דברים.לא צריך להתרגש מזה. זה טוב. זה שאין לך משאבים אומר שאת גדלה. אין פה בעיה של רוויה, שכלום לא קורה, רק לרצות לגדול. אני חושב שזה דבר חיובי. אין תפקיד שקטן בשביל מישהו, כולם צריכים לעשות הכל. כשגדלים יש יותר סדר, יותר מבנה ואפשר לבוא ושיהיה בנאדם לכל תפקיד אבל אני חושב שלנו, בתחושה שלנו כיזמים, תמיד אתה מרגיש שאפשר לעשות עוד משהו. לצערי, התשובה היא לא. תמיד תרגישי את זה, פשוט בקנה מידה יותר גדול".
ניאגו: זה לא עובר. פשוט צריך להתרגל לזה.
עדיקא: "תלוי איפה את בתחילת הדרך היום. אנחנו בערך ב־250 מיליון דולר הכנסה שנתית חוזרת (ARR). אני רוצה להיות ב־5 מיליארד אז אני רק בתחילת הדרך. הייתי ב־20 מיליון דולר, אז 250 מיליון היה נראה 'וואו'. בכל פעם אתה גדל והדברים נעשים בפרספקטיבה אחרת”.
ניאגו: את ehouse הקמתי לפני שנתיים וחצי יחד עם אלעד גולדנברג. אנחנו בונים פלטפורמה לעסקים קטנים שמוכרים סחורה פיזית אונליין, ונותנים להם פתרון מלא לכל הצד האחורי של החנות שלהם. אני חושבת שהדבר שהכי מדאיג, הוא השאלה האם אנחנו בדרך לכיוון הנכון ל־Product Market Fit. מה הדאגות שלכם? מה משאיר אותך ער בלילה בשלב שלך?
“מה שמשאיר אותי ער בלילה היום זה איך אנחנו הופכים להיות מיליארד דולר בהכנסות, מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגיע לשם.כשאתה כבר לא מכיר את האנשים תחתיך, והאנשים שתחתיהם כבר לא מכירים את כל האנשים, צריך לבנות את החברה בצורה מאוד פרוצדורלית. אני לא רוצה להפוך את החברה לתאגיד, אלא להשאיר אותה סטארט־אפ. אז האתגר הוא בניית התרבות הארגונית נכון ושמירה על אש בוערת, תוך כדי גדילה".