סגור
כנס גיימינג - רז פרידמן
(סיני דוד)

ועידת הגיימינג
"ללא יצירת בידור, המשחק לא יהיה רווחי"

כך אמר רז פרידמן, מייסד משותף ב-UnCaged Studios – Monkeyleague וממייסדי פלייטיקה בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה. במסגרת הראיון שיתף פרידמן בכמה תובנות מניסיונו בתעשיית הגיימינג לאחר יותר מעשור בתחום

במסגרת ועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה, הציג רז פרידמן, מייסד משותף ב-UnCaged Studios – Monkeyleague וממייסדי פלייטיקה, את המשחק MonkeyLeague אותו הם מפתחים במסגרת הסטודיו החדש שהקים. לאחר שהחברה הציגה מכירות של יותר מ-10 מיליון דולר בשנה הראשונה להקמתה ושותפות עם AC Milan ודיבאלה, שיתף פרידמן בכמה תובנות מניסיונו בתעשיית הגיימינג, לאחר יותר מעשור פעילות בתחום, ובעיקר לאור ההתפתחות של המחקרים ב-Web 3.
במשחק החדש של Uncaged Studios, שחקנים מפעילים קבוצת קופים אתלטיים שמשחקים בדברים שונים. המשחק הראשון אותו הם פיתחו הוא כדורגל, ומכאן גם השותפות עם מילאן ודיבאלה. השחקן אוסף את קופים ובאמצעותם משחק מול המחשב או שחקנים אחרים. יתר הקופים במשחק נעים על בסיס AI.
התובנה הראשונה ששיתף פרידמן, שהיה בעברו גם מהראשונים שפיתחו משחקים לפייסבוק, היא החשיבות ביצירת ערך אמיתי בנכסים הדיגיטליים שהשחקן מרוויח. לדבריו "בעבר שחקנים שילמו בשביל בידור ומעמד חברתי. השחקנים מחזיקים בנכסים הדיגיטליים במשחק. לכן, לנכסים אלה יש ערך אמיתי. הערך האמיתי נוצר מהתועלת שהנכס מביא לשחקן". לדבריו, במשחק מאנקי ליג, הדבר בא לידי ביטוי על בסיס "התמריץ המשמעותי לפתח את הדמויות".
התובנה השנייה היא ש"יוצרי המשחקים צריכים להבין שהם גם יוצרי השוק ולא רק בידור". יצירת השוק כוללת גם את הבידול של המשחק וקבוצות שונות במשחק, דבר ש "עובד כמו בכל מקום, כמו במונדיאל". פרידמן מדגיש שפיתוח השוק מחייב גם את שיתוף השחקנים והקהילה, עם הקהילה והשחקנים. "במאנקי ליג למשל, אם אני בונה שחקן, ועכשיו אני רוצה לשנות אסטרטגיה, אני יכול למכור אותו, ברווח או הפסד, כמו במציאות".
התובנה השלישית היא חשיבות הקהילה, או לדבריו "הקהילה במרכז". שקיפות ושיתוף השחקנים חשובה בדרך שהמשחק הולך אליו. "כל המידע והשלבים נמצאים ברשת, צריך להיות שקופים. זה משהו שלא עשיתי בעבר. בין אם זה במותגים בווב 3, ובין אם במותגים בעבר".
לסיום הדגיש פרידמן, שעל אף חשיבות הדברים האחרים, עיקר החשיבות במשחק הוא הבידור. ללא יצירת בידור במשחק, הוא לא יהיה רווחי.